ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ και ποια τα κριτήρια επιλογής του;


ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ  «ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ και ποια τα κριτήρια επιλογής του;  
                                                        -------------------------                                                                                                   
Εν όψει της σημερινής (πιθανής) εκλογής του «Συμπαραστάτη» του Δημότη από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωραιοκάστρου, έχω να σημειώσω τα παρακάτω τα οποία πιθανώς διαλανθάνουν της προσοχής και των γνώσεων των συμπολιτών μας για τον θεσμό αυτό που εισήγαγε το 2010 ο αυτοδιοικητικός ολετήρας που ονομάστηκε «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ».
Η μόνη προϋπόθεση λοιπόν που θέτει το άρθρο 77 περίπτωση 1 του νόμου 3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΦΕΚ Α’ 87/7-10-2010) για την υποψηφιότητα του Συμπαραστάτη του Δημότη είναι να πρόκειται για: "πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας".
ΔΗΛΑΔΗ ουσιαστικά ΔΕΝ χρειάζεται καν να έχει τελειώσει το Δημοτικό σχολείο, να γνωρίζει στοιχειωδώς τις διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης, να γνωρίζει μια ξένη γλώσσα, να έχει κάποιου είδους αυτοδιοικητική εμπειρία, να έχει κάποιο ειδικό πεδίο νομικών ή οικονομοτεχνικών γνώσεων, κ.λ.π. Τίποτα από όλα αυτά. Αρκεί να είναι "εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας".
Και είναι απολύτως λογικό να μην απαιτεί κανένα τυπικό προσόν διότι ο «συμπαραστάτης του Δημότη» δεν έχει να προσφέρει σχεδόν τίποτα. Γιατί να απαιτηθούν τυπικά προσόντα, όταν το μοναδικό αντικείμενό του είναι η «διαμεσολάβηση» χωρίς η δημοτική αρχή να έχει καμία απολύτως υποχρέωση απέναντί του;   Συγνώμη, μου διέφυγε ότι θα συντάσσει και ετήσιες εκθέσεις που θα συζητούνται σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Και;    Φυσικά, για το «έργο» του θα υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του Δήμου οι οποίες πέρα από το ήδη μεγάλο διοικητικό τους φορτίο που διαρκώς διογκώνεται από τις συνεχείς μειώσεις προσωπικού, θα κληθούν να εξυπηρετήσουν έναν χωρίς ουσιαστικό ρόλο, θεσμό (έτσι όπως έχει σκόπιμα νομοθετηθεί).
Αν πράγματι ο νομοθέτης είχε την ειλικρινή και άδολη πρόθεση να λειτουργήσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά ένας τέτοιος θεσμός, θα τον είχε στελεχώσει και περιβάλει με τον απαραίτητο τεχνοκρατικό χαρακτήρα και με ουσιαστικές αρμοδιότητες.
Η επιλογή του «συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» δεν θα γίνονταν με πολιτικά κριτήρια από το Δημοτικό Συμβούλιο (ο ελεγχόμενος, δηλ. η συμπολίτευση, επιλέγει τον «ελεγκτή» του!!) αλλά στη βάση προσόντων και πραγματικής σχετικής εμπειρίας μετά από αξιολογική κρίση και από ανεξάρτητο φορέα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, ο «συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» μοιάζει να είναι ένα δωράκι στην εκάστοτε δημοτική αρχή ώστε πιθανόν να βολέψει έναν έμμισθο ημέτερο (σ.σ αντιμισθία ίση με τον μισθό του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και για διάστημα όση η θητεία της Δημοτικής αρχής).
Στην καλύτερη λοιπόν των περιπτώσεων ο «συμπαραστάτης του δημότη» θα βελτιώσει το πολιτικό του βιογραφικό ή θα έχει εξαργυρώσει πολιτικά γραμμάτια. Ουσιαστικά όμως και πρακτικά, ελάχιστα θα μπορέσει να προσφέρει στην τοπική κοινωνία ακόμη κι αν ο εκλεγείς έχει τις καλύτερες των προθέσεων.
Ο «συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» έτσι όπως έχει θεσμοθετηθεί, επιβάλλεται στο παρόν ως κατάλοιπο της πελατειακής πολιτικής του παρελθόντος που όλοι μας (;) έχουμε απορρίψει.
Αντί λοιπόν να ασχολούμαστε με ευνουχισμένους και ανάπηρους θεσμούς που μηδενικά ή στην καλύτερη των περιπτώσεων ελάχιστα έχουν να προσφέρουν, θα ήταν περισσότερο χρήσιμο να προταθεί από την ΚΕΔΕ η ίδρυση ενός αποκεντρωμένου γραφείου του Συνηγόρου του Πολίτη σε κάθε νομό.
Όμως για τα σημερινά δεδομένα και τις παρούσες συνθήκες,  η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ θεωρεί πως μόνο κάποιος εκλεγμένος που οι θέσεις, οι απόψεις, οι ιδέες, τα πιστεύω και οι επιδιώξεις του, αφ’ ενός μεν δεν θα συμβαδίζουν με το στείρο πνεύμα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και αφ’ ετέρου δεν θα είναι υλοποιητής της συγκυβερνητικής βούλησης που εκφράζουν οι τρείς πρώτες δημοτικές παρατάξεις στο Ωραιόκαστρο, μπορεί να δώσει άλλη κατεύθυνση και οπτική στον θεσμό με ουσιαστικές παρεμβάσεις, άσκηση έλεγχου, εμπεριστατωμένες καταγγελίες για αυθαιρεσίες και ολιγωρίες της δημοτικής αρχής και δημοσιοποιήσεις των προβλημάτων των δημοτών. Να μην αποτελέσει δηλαδή ο «συμπαραστάτης του δημότη» απλώς και μόνο τον απορροφητήρα και την βαλβίδα εκτόνωσης των παραπόνων, της δυσαρέσκειας, της οργής και της αγανάκτησης των δημοτών για την ασκούμενη δημοτική πολιτική και λειτουργία.
Από την σκοπιά αυτή η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ πιστεύει πως ο κ. Παντελής Κοσμίδης  είναι ο μοναδικός υποψήφιος που συγκεντρώνει όλες τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις για να  δώσει στον θεσμό του «συμπαραστάτη του δημότη», ουσία και περιεχόμενο. Για να μην αναγράφεται πλέον η λέξη «συμπαραστάτης του δημότη» με εισαγωγικά αλλά χωρίς αυτά.
                      Παρατίθεται σύντομο βιογραφικό του κ. Κοσμίδη Παντελή.
«Επιλέξαµε πριν από 4 χρόνια µε τη σύζυγό µου να µετακοµίσουµε µόνιµα στο ∆ρυµό, έχοντας πριν  ζήσει για πολλά χρόνια στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Το πρόβληµα του νερού της Μυγδονίας και η προσωπική µου ενεργοποίηση προς ενηµέρωση του κόσµου και αναζήτηση λύσεων µέσα από τοπικές συλλογικές πρωτοβουλίες και δράσεις, µε έφερε κοντά στα προβλήματα της αυτοδιοίκησης. Υπήρξα υποψήφιος µε την ∆ηµοτική Παράταξη της Αλληλεγγύης - Ανατροπής στις πρόσφατες δηµοτικές εκλογές.
Είµαι Χηµικός Μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, µε µεταπτυχιακό στη ∆ιοίκηση Επιχειρήσεων και πολυετή προϋπηρεσία σε εµπορικές διευθύνσεις ελληνικών και ξένων εταιριών, µε  δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.»
                                                Ωραιόκαστρο 27-11-2014
Ο Γρηγόρης Εδιρνέλης είναι δημ. σύμβουλος - επικεφαλής της ΑΛΛΗΓΓΕΥΗΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!