Ιερός πόλεμος Φίλη – Ιερώνυμου για Θρησκευτικά και Χούντα! "Αν θέλετε, ελάτε να με δείτε"


- Δεν θάβουν το... τσεκούρι του "πολέμου" ο υπουργός Παιδείας και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών
- Δεικτική επιστολή – απάντηση Φίλη στον Ιερώνυμο: Από τα site έμαθα για την επιστολή σας
- Το θέμα των Θρησκευτικών καλύτερα θα συζητηθεί δια ζώσης και όχι μέσω επιστολών
- Είμαι πάντα ανοιχτός σε συνάντηση τονίζει ο Νίκος Φίλης
- Είχε προηγηθεί επιστολή του Αρχιεπισκόπου όπου κατηγορούσε τον υπουργό Παιδείας για ιδεοληψίες
- Αποστάσεις Καμμένου, θα δει τον Ιερώνυμο μια μέρα πριν από τη συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία

Ιερός πόλεμος και... εξάψαλμος (εκατέρωθεν) σε πλήρη εξέλιξη, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και την Εκκλησία να "σφάζονται" μέσω... επιστολών όχι μόνο για το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία όσο και για τη δήλωση Φίλη στον τηλεοπτικό σταθμό Κόντρα σχετικά με τη στάση της Εκκλησίας κατά τη διάρκεια της Κατοχής και της Χούντας.
Λίγες μέρες μετά την ηχηρή παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου, με προσωπική έκκληση στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, για το μάθημα των Θρησκευτικών, ήρθε η επιστολή του κ. Ιερώνυμου στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, όπου επί της ουσίας αποκαλούσε τον Νίκο Φίλη ανιστόρητο και συμπλεγματικό αλλά και η απάντηση του υπουργού Παιδείας που κατηγόρησε την Εκκλησία για αναχρονισμό.

Και όλα αυτά ήταν μόνο η αρχή! Γιατί την Παρασκευή (23.09.2016) ήρθε νέα επιστολή του Αρχιεπισκόπου, η οποία είχε αποδέκτη τον ίδιο τον υπουργό Παιδείας, με τον κ. Ιερώνυνο να επαναλαμβάνει πως "η υπόθεση της Εκκλησίας είναι υπόθεση ενός λαού και όχι βεβαίως ενός υπουργού" και έκανε λόγο για "αβάσιμες και πλασματικές οι επικρίσεις των οποιονδήποτε πολεμίων της εκκλησίας ότι δήθεν η εκκλησία συνεργάστηκε με την δικτατορία".
"Ο επίσημος ρόλος της Εκκλησίας στην περίοδο της δικτατορίας ήταν συνεπής και αδιάβλητος για την αποστολή της, γι' αυτό αποκλείει πλήρως τις οποιεσδήποτε ιδεοληπτικές ερμηνείες των οποιωνδήποτε επικριτών ή πολεμίων της" υπογραμμίζει ο κ. Ιερώνυμος απαντώντας στο ερώτημα του κ. Φίλη "πού ήταν η Εκκλησία στη χούντα;", παραθέτοντας και πέντε επιχειρήματα.
Η απάντηση του υπουργού Παιδείας δεν άργησε και ήταν εξόχως... δεικτική. Αφού αναφέρει πως έμαθε για την επιστολή που του απηύθυνε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών μέσω "του ηλεκτρονικού τύπου", τονίζει πως τα όσα είπε για τη στάση της Εκκλησίας στη Χούντα "αποτελούν αντικείμενο επιστημονικού διαλόγου" ο οποίος "πρέπει να γίνεται νηφάλια και ψύχραιμα και με στόχο να διδασκόμαστε όλοι από τα λάθη μας", ενώ αναφερόμενος στα Θρησκευτικά επεσήμανε πως καλό είναι μεν να συζητούνται αλλά όχι μέσω επιστολών! Και καταλήγει δηλώνοντας πως είναι πάντα ανοιχτός για συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο.
Η επιστολή απάντηση του υπουργού Παιδείας στον Αρχιεπίσκοπο
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, πληροφορήθηκε από δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου την επιστολή που του απηύθυνε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος και απέστειλε επιστολή-απάντηση, η οποία αναφέρει:
Μακαριώτατε,
Πληροφορήθηκα δια του ηλεκτρονικού τύπου το περιεχόμενο της επιστολής που μού απευθύνετε σχετικά με τις σχέσεις της Διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος με το δικτατορικό καθεστώς της επταετίας.
Τα θέματα αυτά αποτελούν αντικείμενο επιστημονικού διαλόγου καθώς και ευρύτερου δημόσιου διαλόγου που πρέπει να γίνεται νηφάλια και ψύχραιμα και με στόχο να διδασκόμαστε όλοι από τα λάθη μας.
Ως προς τα θεσμικά ζητήματα όπως με το μάθημα των Θρησκευτικών, είναι ωφέλιμο να συζητούνται όχι με ανταλλαγή επιστολών αλλά στο πλαίσιο της θεσμικής συνεργασίας μεταξύ της Πολιτείας και της Εκκλησίας, όπως αυτή υλοποιήθηκε και υλοποιείται και με τη σειρά τακτικών συναντήσεων μεταξύ του Αρχιεπισκόπου και του υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων.
Γνωρίζετε ότι είμαι πάντοτε ανοιχτός στο διάλογο και βεβαίως για συνάντηση μαζί σας. 


Η επιστολή Ιερώνυμου στον Νίκο Φίλη

Η επιστολή του Αρχιεπισκόπου στον Νίκο Βούτση

Πηγή: www.newsit.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!