Νέες ταινίες: Μια συναρπαστική ερωτική ιστορία και η επιστροφή του Τομ Κρουζ [κριτική & τρέιλερ]

Εξαιρετικές ταινίες ανοίγουν στις αίθουσες αυτή την εβδμάδα με τον «Αντιρρησία Συνείδησης», και το «Φως ανάμεσα στους Ωκεανούς» να κλέβουν την παράσταση. 

Το «Καρδιά Βουνό» και το «Σεράγιεβο» είναι οι δύο άλλες ευχάριστες εκπλήξεις αυτής της εβδομάδας όπου πρωταγωνιστεί ο γνωστός μας «Τραμπ άκουλας»…

Αντιρρησίας Συνείδησης Πολεμικό Δράμα, ΗΠΑ / 2016


Hacksaw Ridge
Σκηνοθεσία: Μελ Γκίμπσον
Παίζουν: Άνριου Γκάρφιλντ, Βίνς Βον, Τερέζα Πάλμερ, Σαμ Γουορθινγκτον, Λουκ Βρέισι.

Τι Συμβαίνει:
Mια ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη Μελ Γκίμπσον, βασισμένη στην πραγματική ιστορία του ήρωα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου Ντέσμοντ Τ. Ντος.
Εδώ ο Μελ Γκίμπσον πραγματικά κάνει την έκπληξη σκηνοθετώντας μια αιματηρή πολεμική ταινία που είναι πιθανόν να μείνει στην ιστορία του σινεμά σε ισάξια θέση όπως οι ταινίες των Σπίλμπεργκ και Κλιντ Ίστγουντ. 
Πραγματικά οι ρεαλιστικές σκηνές μάχης εκτός από την βιαιότητά τους, είναι τόσο πειστικές, που ορισμένες φορές αποστρέφεις το βλέμμα απ’ αυτές. 
Η ταινία αποτελεί το οδοιπορικό ενός αντιρρησία συνείδησης ο οποίος τα βάζει με την πιο ισχυρή μηχανή πολέμου. Αυτή των ΗΠΑ. 
Το πείσμα και η αφοσίωση του στα χριστιανικά του πιστεύω θα τον οπλίσουν με τέτοιο θάρρος ώστε στην αναμέτρηση να βγει νικητής.
Ο Ντος κατά την διάρκεια της μάχης Okinawa , μίας από τις πιο αιματηρές του Β’ παγκοσμίου πολέμου, έσωσε πάνω από 75 άντρες χωρίς να ανοίξει πυρ ή έστω να φέρει όπλο. Ήταν ο μόνος Αμερικανός στρατιώτης του Β παγκοσμίου πολέμου που βρέθηκε στην πρώτη γραμμή των μαχών και πρόσφερε τα μέγιστα χωρίς να φέρει οπλικό εξοπλισμό αφού είχε την πεποίθηση ότι ακόμα και ο πόλεμος δεν δικαιολογεί τους σκοτωμούς. 
Πρόσφερε ιατρικές υπηρεσίες στον στρατό μεταφέροντας τους τραυματισμένους από τις γραμμές του εχθρού ενώ βρέθηκε πολλές φορές αντιμέτωπος με πυρά και τραυματίστηκε σοβαρά από χειροβομβίδα.
Ο Ντος ήταν ο πρώτος αντιρρησίας συνείδησης στην ιστορία των ΗΠΑ που έλαβε Μετάλλιο Τιμής.

Jack Reacher: Ποτέ μη γυρίσεις πίσω Δράσης,ΗΠΑ / 2016


Jack Reacher: Never Go Back
Σκηνοθεσία: Έντουαρντ Ζούικ
Παίζουν: Τομ Κρουζ, Ρόμπερτ Νέπερ, Κόμπι Σμόλντερς, Άλντις Χοντζ

Τι Συμβαίνει:
Ο Τομ Κρουζ κάνει μία από τις καλοβαλμένες συνηθισμένες του εμφανίσεις σε ταινίες περιπέτειας υψηλών προδιαγραφών. 
Αυτή τη φορά ανακατεύεται με τον πόλεμο του Αφγανιστάν. 
Η ταινία είναι εντυπωσιακή με πρωτότυπα κυνηγητά και μάχες σώμα με σώμα, οσκαρικών προδιαγραφών που αφήνουν το θεατή τέτοιων ταινιών ικανοποιημένο. Σεναριακά βέβαια δεν είναι να ψάχνει κάνεις και πολλά πράγματα, μιας και τα πάντα έρχονται βολικά οι συμπτώσεις είναι μαγικές ούτως ώστε η υπόθεση να έχει μια κάποια αληθοφάνεια. Αλλά αυτά μάλλον είναι ψιλά γράμματα. 
Πρωταρχική σημασία εδώ είναι το θέαμα και αυτό είναι OK.
Ο κεντρικός ήρωας, ο πρώην ταγματάρχης της στρατονομίας Τζακ Ρίτσερ, (Τομ Κρουζ) "ο ήρωας του σκεπτόμενου αναγνώστη", εμπειροπόλεμος, τολμηρός, ευφυής και λιγόλογος, καλείται να επιστρέψει στην παλιά του στρατιωτική βάση προκειμένου αποκαλύψει μια σκευωρία σχετικά με το τι κρύβεται πίσω από τη δολοφονία δύο στρατιωτών και να αποκαταστήσει την τιμή της ταγματάρχη Τέρνερ που, άδικα, κατηγορείται για κατασκοπεία. 
Η άφιξη του Τζακ Ρίτσερ στη βάση πυροδοτεί μια σειρά από εκρηκτικές εξελίξεις, κι αυτό που αρχικά φαινόταν σαν μια εύκολη υπόθεση, μοιάζει τώρα να παίρνει τρομακτικές διαστάσεις...
Η ταινία αποφεύγει συστηματικά τα υπέρ πατριωτικά ξεσπάσματα που συνοδεύουν συνήθως τέτοιες αμερικάνικες ταινίες που συνδέονται με πόλεμο. Και αυτό είναι στα συν αυτής της περιπέτειας.

Το Φως Ανάμεσα στους Ωκεανούς Δράμα,ΗΠΑ / 2016


The light between Oceans
Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Σιανφράνς
Παίζουν: Μάικλ Φασμπέντερ, Αλίσια Βικάντερ, Ρέιτσελ Βάις.

Τι Συμβαίνει:
Ένα απομονωμένο νησί, μια ερωτική ιστορία μακριά από τους περιορισμούς της κοινωνίας, ένα μωρό εγκαταλελειμμένο σε μια βάρκα, και μια γυναίκα, ο άνδρας και το παιδί της οποίας εξαφανίζονται. 
Στοιχεία πλούσια για μια συναρπαστική κινηματογραφική ιστορία. 
Ο Τομ (Μάικλ Φασμπέντερ) και η Ίζαμπελ (Αλίσια Βικάντερ ) χτίζουν μια ευτυχία κλεμμένη με το μωρό που βρίσκουν τυχαία στο φάρο τους. Στη στεριά η μητέρα του (Ρέιτσελ Βάις) βυθίζεται στην θλίψη για την διπλή απώλεια του συζύγου της και του νεογέννητου μωρού της.
Ο Ντέρεκ Σιανφράνς (Blue Valentine») χειρίζεται ένα εξαιρετικά συγκινητικό και καλογυρισμένο χαμηλότονo δράμα από αυτά που ίσως χαρίσουν κάποιο Όσκαρ στους συμμετέχοντες.
Ένα πραγματικό ρεσιτάλ ηθοποιίας από τρεις έμπειρους ηθοποιούς που καταθέτουν συγκινητικά την σκληρή δουλειά τους, σε μια ταινία με δυνατά διλήμματα για την μοίρα, την αγάπη και για το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα ζευγάρι για να δει τα όνειρά του να πραγματοποιούνται.
Λίγα χρόνια μετά τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Τομ και η Ίζαμπελ ζουν ήσυχα σε ένα μικρό νησάκι κοντά σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Αυστραλίας, όπου ο Τομ είναι φαροφύλακας. 
Ενώ προσπαθούν να ξεπεράσουν το τραύμα της τρίτης κατά σειρά αποτυχημένης κύησης της Ίζαμπελ, βρίσκουν ένα φαινομενικά εγκαταλελειμμένο μωρό σε μια βάρκα που ξεβράζεται στο νησάκι. 
Μέσα στο πένθος τους, αποφασίζουν να το παρουσιάσουν σαν δικό τους μωρό και περνούν ευτυχισμένοι τα χρόνια που έρχονται. Όμως, η συντετριμμένη μητέρα του παιδιού μπαίνει ξαφνικά στη ζωή τους...
Εξαιρετικά δακρύβρεκτη ιστορία που βάζει ένα απλό ερώτημα: Μπορεί κάποιος να στήσει την ευτυχία του πάνω στη δυστυχία κάποιου άλλου; 
Καλοστημένη ταινία που με τις ψυχολογικές παραμέτρους αυτού του μελοδράματος περιγράφει μια πραγματικότητα που είναι ευγενικά αξιοθέατη.

Καρδιά Βουνό


Virgin Mountain
Σκηνοθεσία: Νταγκούρ Κάρι
Παίζουν: Γκούναρ Γιόνσον

Τι Συμβαίνει:
Εξαιρετικής ομορφιάς τρυφερή και συναισθηματική κομεντί από έναν Ισλανδό σκηνοθέτη που εκπλήσσει με την δεξιοτεχνία του. 
Χειρίζεται με απλότητα και ειλικρίνεια την προσωπικότητα ενός κολοσσού με το χαμόγελο παιδιού η καλοσύνη του οποίου ξεπερνά όλες τις αδικίες που ξεσπούν επάνω του. 
Χάρις την απλότητα του Γιούναρ Γιόνσον το φιλμ γρήγορα γίνεται ένα με τον θεατή γεμίζοντας τον με θετικά συναισθήματα. Μια ασυνήθιστη ταινία ενηλικίωσης έξω από τα καθιερωμένα κλισέ που καθηλώνει γλυκά τον θεατή της.
Ο Φούσι (Γκούναρ Γιόνσον) είναι ένας ευτραφής σαραντάρης που ακόμα μένει με τη μητέρα του. 
Εργάζεται στο αεροδρόμιο μεταφέροντας τα μπαγκάζια των επιβατών στα αεροπλάνα. Κάνει μια ήσυχη ζωή και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να παίζει με
μικρά στρατιωτάκια και να αναπαριστά μεγάλες μάχες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. 
Ο σφιχτός συναισθηματικός εναγκαλισμός με τη μητέρα του δεν του έχει αφήσει χώρο για να δημιουργήσει μια δική του ερωτική σχέση, παρόλο που η μητέρα του είναι αρκετά δραστήρια ερωτικά. Ο Φουσι έχει μεγάλη καρδιά και γι αυτό δεν τον ενοχλούν οι προσβολές και τα σχόλια που το κάνουν οι συνάδελφοι και στη δουλειά. Κάποια στιγμή ο Φουσι θα γνωρίσει μια κοπέλα και θα προσπαθήσει να κάνει μια σχέση μαζί της τότε θα δει τη ζωή διαφορετικά και θα μπει μέσα στο πραγματικό κόσμο.
Η ταινία εστιάζει στην έλλειψη σύγχρονης επικοινωνίας καθώς και στην ανθρώπινη καλοσύνη που λείπει τόσο πολύ στις μέρες μας.
Το φιλμ απέσπασε Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου, Ανδρικού Ρόλου στο διάσημο Tribeca Film Festival.

Sieranevada


Sieranevada
Σκηνοθεσία: Κρίστι Πουίου
Παίζουν: Μίμι Μπρανέσκου Ντάνα Ντογκάρου Σορίν Μεντελένι Μπόγκνταν Ντουμιτράσε

Τι Συμβαίνει:
Αναμασημένες σκηνές καθημερινότητας που την δεκαετία του 80 θεωρούνταν μοντέρνες. Τώρα πλασάρονται με μια χαοτική ματιά σαν φρέσκες ενέσεις χιούμορ που προσπαθούν να σαρκάσουν μια σουρεαλιστική ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Οι πληροφορίες που αναφέρουν πως η ταινία έχει χρησιμοποιηθεί για πνευματικά βασανιστήρια στις φυλακές του Αμπού Γκράιμπ από Αμερικανούς βασανιστές ελέγχονται για την ακρίβεια τους. 
Είναι μια ταινία για γερά νεύρα όπου επί 90 λεπτά δε συμβαίνει τίποτα το
συνταρακτικό ανάμεσα σε κάποιους Ρουμάνους ηθοποιούς που μιλάνε ακατάσχετα μεταξύ τους πλασάροντας ένα θεατρικό κωμικό δράμα σαν μοντέρνο φιλμ. 
Ένα φιλμ χωρίς υπόθεση, χωρίς ειρμό από αυτά που θαυμάζουν οι κριτικοί κινηματογράφου παγκοσμίως.
Υπάρχει ένας γενικός σκελετός της σκηνής και οι ηθοποιοί αυτοσχεδιάζουν εκτελώντας την. 
Εν προκειμένω ρουμάνοι ηθοποιοί αυτοσχεδιάζουν… 
Ο χώρος είναι ένα τριάρι πολυκατοικίας όπου μαζεύονται καμιά δεκαριά συγγενείς για να κλάψουν τον εκλιπόντα. Πρόκειται για την επιμνημόσυνο συγκέντρωση μιας οικογένειας που υποτίθεται θα φέρει στην επιφάνεια τις αδιάφορες ειδικές λεπτές σχέσεις που έχουν ξεφυτρώσει μέσα σε μία τυπική σύγχρονη ρουμάνικη οικογένεια. Έχετε δει παλαιότερα το Big Chill; Καμία σχέση.
Καλή διασκέδαση.

Θάνατος στο Σεράγεβο Δράμα, Βοσνία / 2016


Smrt u Sarajevu
Σκηνοθεσία: Ντάνις Τάνοβιτς
Παίζουν: Σνεζάνα Βίντοβιτς, Μοχάμεντ Χάτζοβιτς, Ιζουντίν Μπαχίροβιτς, Βεντράνα Σεξάν, Ερμίν Σιγιαμίγια

Τι Συμβαίνει:
Μια έξυπνα στημένη πολιτική αλληγορία που περιγράφει σύγχρονες καταστάσεις του βαλκανικού χώρου. 
Ο Τάνοβιτς δεν μένει εκεί. 
Προχωρά σε αρκετά σαρκαστικά σχόλια μέσα από το σενάριο κριτικάροντας ουσιαστικά την Ευρωπαϊκή ιδέα δίνοντας τροφή για σκέψη στο θεατή του.
Το ξενοδοχείο “Ευρώπη” στο Σαράγεβο προετοιμάζεται για ένα γκαλά της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα 100 χρόνια από τη δολοφονία του Αρχιδούκα Franz Ferdinand. Την ίδια στιγμή το δυσαρεστημένο κατώτερο προσωπικό του σχεδιάζει να απεργήσει. 
Εάν αυτό το αριστοκρατικό πολιτικό δείπνο αποτύχει, το ήδη υποθηκευμένο στις τράπεζες ξενοδοχείο θα κλείσει. Με ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή του για να σταματήσει την απεργία, ο διευθυντής του ξενοδοχείου Ομέρ θα στραφεί στον σκληρό Έντσο, ο οποίος διευθύνει ένα στριπτιτζάδικο στο υπόγειο. 
Σύντομα, το σωματείο του προσωπικού θα αντιμετωπίσει την “παρακρατική” βία των σεκιουριτάδων του στριπτιζάδικου. 
Η αφοσιωμένη επικεφαλής της ρεσεψιόν Λαμίγια κάνει το καλύτερο δυνατό για να λειτουργήσουν όλα ομαλά στο μεγάλο γεγονός. Αλλά τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα όταν η μητέρα της Χατίτζα, που δουλεύει στα πλυντήρια, εκλέγεται αρχηγός της απεργίας.
Στην ταράτσα του ξενοδοχείου, η τηλεοπτική δημοσιογράφος Βεντράνα παίρνει συνεντεύξεις για την εκατονταετηρίδα. 
Ανάμεσα τους είναι και ο Γκαβρίλο Πρίντσιπ, απόγονος του δολοφόνου του Αρχιδούκα. 
Σταθερός στις πολιτικές του θέσεις, γρήγορα η συνέντευξη θα οδηγηθεί σε μια διαμάχη για τα γεγονότα του παρελθόντος.
Το ξενοδοχείο προφανώς λειτουργεί ως αλληγορία που παραλληλίζει με γλαφυρό τρόπο τις δυνάμεις και τις εντάσεις που που αναπτύσσονται σε ένα σύγχρονο βαλκανικό κράτος. 
Την εργατική τάξη, τους ανερχόμενους αστούς και το σοβαροφανές κράτος και το παρακράτος. 
Οι αναλογίες είναι πραγματικά τέλειες και αυτό δίνει στον σκηνοθέτη τη δυνατότητα να σχολιάσει καυστικά τη σύγχρονη βαλκανική εποχή με κάπως άγαρμπο και παιδαγωγικό τρόπο. 
Η αλήθεια είναι πως η εμμονή του σκηνοθέτη στο ιστορικό γίγνεσθαι κουράζει λίγο, αλλά να μη ξεχνάμε πως τα ιστορικά γεγονότα και η ερμηνεία τους είναι επίμονο βαλκανικό συνήθειο. 
Η ταινία απέσπασε το μεγάλο Βραβείο της FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2016.
Το φιλμ αυτό και όχι άδικα αποτελεί την επίσημη πρόταση της Βοσνίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2017.

Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού Δράμα, Τσεχοσλοβακία/1956


Σκηνοθεσία: Γιαν Κάνταρ – Εμιλ Κλος
Παίζουν : Ζόζεφ Κρόνερ, Ίντα Καμίνσκα, Χάνα Σλίβκοβα, Μάρτιν Χολύ, Φράντιτσεκ Ζβάρικ

Τι Συμβαίνει:
Η ταινία τοποθετείται την περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, στο Σλοβακικό Τμήμα της Τσεχοσλοβακίας. 
Ο Άντον "Τόνο" Μπρτκο είναι ένας φτωχός ξυλουργός, που ζει με τη γυναίκα του την φιλάργυρη και λάγνα Εβελίνα, η οποία δεν τον εκτιμά και πολύ. 
Ένα βράδυ, θα τους επισκεφτεί η αδελφή της με τον σύζυγό της, ο οποίος είναι διοικητής στην πόλη. Τότε θα του δώσει την ιδιοκτησία ενός μαγαζιού κουμπιών που βρίσκεται στην Κεντρική Οδό, του οποίου η ιδιοκτήτρια είναι μία ηλικιωμένη Εβραία, σχεδόν κωφή.
 Όλο αυτό είναι μέρος της διαδικασίας αποκλεισμού και εξόντωσης των εβραίων της πόλης.
Όταν ο Τόνο πηγαίνει την επόμενη μέρα στο μαγαζί γνωρίζει την κυρία Λατμάνοβα, μια καλοσυνάτη και αγαθή ιδιοκτήτρια, η οποία όμως δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει. Ένα μέλος της αντίστασης, ο Κουχάρ, προτείνει στον Τόνο να μείνει κι αυτή στο μαγαζί και να της πουν ότι απλά ότι θα τη βοηθούσε κι έτσι έκανε, ενώ αυτή πιστεύει ότι έχει σταλεί από μακρινούς συγγενείς για να την βοηθήσουν. 
Στην πορεία η καλοσύνη και η αφέλεια της ηλικιωμένης σκλαβώνουν τον Τόνο, ο οποίος αρχίζει και τη συμπαθεί. 
Με τον καιρό, φτάνει η ώρα που οι Αρχές θα μάζευαν του Εβραίους και θα τους στέλνανε σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.
«ΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ», είναι μια ταινία βαθιά επηρεασμένη από την άσκηση της ναζιστικής εξουσίας σε μια μικρή πόλη της Σλοβακίας από τη Γερμανία.
Το φιλμ καταπιάνεται με αυτούς τους αντισημιτικούς νόμους στη Σλοβακία και μας κατευθύνει στα ηθικά διλήμματα που επέφερε η εφαρμογή τους.
Η ταινία τοποθετείται την περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, και στην διαδικασία αριανοποίησης, που εφάρμοσαν οι Ναζί στο Σλοβακικό Τμήμα της Τσεχοσλοβακία.


Πηγή: www.iefimerida.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!