Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Όχι στη νέα νομοθετική ρύθμιση για πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας που προωθεί το ΙΕΠ

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
προξένου Κορομηλά 51

Όχι στη νέα νομοθετική ρύθμιση για πιστοποιητικό
παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας που προωθεί το ΙΕΠ

Η εισήγηση του ΙΕΠ για νομοθετική ρύθμιση «για πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας» τινάζει στον αέρα τα πτυχία των καθηγητικών σχολών των Πανεπιστημίων και τα κατοχυρωμένα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα που γνωρίζαμε ως τώρα. Ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, όχι μόνο για τους τωρινούς απόφοιτους αλλά και για αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς. Ο υπουργός παιδείας κάνει λόγο για ένα μεγάλο και πολύ αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης, η συζήτηση για τις αλλαγές αναθέσεων έχει ανοίξει, ενώ σύμφωνα με το πόρισμα Λιάκου «όλοι μπορεί να διδάσκουν τα πάντα – τέρμα στους ειδικούς». Στοχεύει στην απαξίωση του πτυχίου και την πλήρη αποσύνδεση του από το επάγγελμα, στην διαιώνιση και δικαιολόγηση της αδιοριστίας.

Πιο συγκεκριμένα:
  1. Απαιτεί όχι μόνο επιστημονική γνώση του πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά "εφάμιλλη ικανότητα διδασκαλίας" όλων των συναφών επιστημονικών πεδίων. Πρέπει να είσαι και φυσικός και χημικός, κλπ. Ο κοινωνιολόγος, ο οικονομολόγος ο πολιτικών επιστημών θα γίνει και Θεολόγος! Επίσης οι τέχνες προτείνεται να διδάσκονται από ένα καθηγητή. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται οι ομαδοποιήσεις  μαθημάτων στο νέο Λύκειο.  Ο Εκπαιδευτικός «πολυεργαλείο» που τα κάνει όλα!
  2. Το πτυχίο δε θα κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιώματα  αφού θα πιστοποίηση γνώσεων θα γίνεται ξανά μέσα από το πιστοποιητικό επάρκειας και ίσως χρειαστεί να ξαναγυρίσεις στα έδρανα για να καλύψεις κενά. Καταργεί στην πράξη τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
  3. Πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό μηχανισμό πιστοποίησης, χωρίς τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση όλοι σ αυτόν (επιλογή κατά προτεραιότητα). Το πιστοποιητικό επάρκειας θα είναι απαραίτητο για συμμετοχή σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (αν και όποτε γίνει) και όχι μόνο. Απαραίτητο για διδασκαλία σε φορείς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, ακόμη και σε ιδιωτικούς φορείς, δηλαδή φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία.
  4. Η απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας γίνεται με οικονομική επιβάρυνση.  Ήδη ισχύει στους ΤΕ01 και ΔΕ01 στην ΑΣΠΑΙΤΕ για απόκτηση διδακτικής επάρκειας.
  5. Υποτάσσει πλήρως την παιδαγωγική επιστήμη στην fast-track  διαδικασία κατάρτισης και προσαρμογής στα Προγράμματα  Σπουδών του σχολείου του ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-Ε.Ε. Έτσι στα προτεινόμενα μαθήματα δεν υπάρχει πουθενά παιδαγωγική ή θεωρίες αγωγής. "Ξαναγράφουν" τις επιστήμες, αφού κοινωνιολογία πάει μαζί με ψυχολογία της εφηβείας!
  6.  Και μετά από όλα αυτά προβλέπεται αξιολόγηση με βάση ν. 3848/10 (Νόμος Διαμαντοπούλου) και το υπόλοιπο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης (ν. Αρβανιτόπουλου, ν. Βερναρδάκη) με μέντορα και αξιολόγηση στον πρώτο χρόνο εισαγωγικής επιμόρφωσης.
  7. ΣΕΒ-ΟΟΣΑ και Λιάκος το είπαν καθαρά : λιγότερο ωράριο για τους άπειρους εκπαιδευτικούς, αύξηση ωραρίου στους έμπειρους.

Το εκπαιδευτικό κίνημα που και στο παρελθόν απέτρεψε την αντιδραστική αυτή ρύθμιση, επιβάλλεται να δώσει μάχη για να μη ψηφισθεί και σήμερα.

Απαιτούμε :
·         Όλα τα Επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.
·         Εμπλουτισμός των μαθημάτων των καθηγητικών σχολών με  μαθήματα παιδαγωγικής, γενικής  ειδικής διδακτικής κλπ.
·         Μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και το συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτές.
·         Περιοδική, ετήσια επιστημονική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα δεκάδες χιλιάδες κενά στα σχολεία (δηλαδή όλων των αναπληρωτών) και σε εκείνα που θα προκύψουν από την ικανοποίηση βασικών διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος ( μείωση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα, στις ομάδες προσανατολισμού, στις ξένες γλώσσες, στα εργαστήρια και στις ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στην ΤΕΕ, παράλληλη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, ουσιαστική λειτουργία της ειδικής αγωγής, τμήματα υποδοχής και ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία, σύνταξη στα 30 χρόνια, επαναφορά ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία, ετήσια επιμόρφωση κλπ).
·         Όχι στην ελαστική εργασία! Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!


Το Δ.Σ. καλεί όλους τους αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς να πάρουν μέρος στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ που γίνεται την Τρίτη 14/11, στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, στις 7.00 μ.μ. για να αποφασίσουμε αγωνιστική απάντηση του κλάδου στα νέα αντιεργασιακά σχέδια του υπουργείου και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επιτέλους να αντιδράσει στην περικύκλωση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών με σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων. 


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!