"Δωρικού Ρυθμού" μια αρχαιολογική περιπέτεια 0 διαδρομή στην πολιτιστική μας κληρονομιά


ΔΩΡΙΚΟΥ ΡΥΘΜΟΥ…
«Νομίζω ότι βρισκόμαστε μπροστά σ ένα ακόμη ταφικό μνημείο και μάλιστα με δομημένη πρόσοψη», σχολίασε ο καθηγητής Ορέστης Αγγέλου μετά από σύντομη επιτόπια παρατήρηση. «Πρέπει να προχωρήσουμε προσεκτικά, μετακινώντας πρώτα τους λίθους που έχουν πέσει.
Νέος τάφος –κτίριο τόσο κοντά στον  μεγάλο; Πώς γίνεται ;» αναρωτήθηκε η Θάλεια. «Οι άλλοι τάφοι-κτίρια της περιοχής βρίσκονται σε κάποια απόσταση μεταξύ τους
Δεν μπορούμε να υποθέσουμε τίποτε προς το παρόν. Ο μακαρίτης Φώτης Πέτσας που τον ανακάλυψε το 1954 δεν είχε αποκλείσει πάντως το ενδεχόμενο ο χαμηλός χωμάτινος τύμβος που κάλυπτε τον μεγάλο τάφο να «φιλοξενούσε» κι άλλους τάφους ή και άλλα υπέργεια μικρά ή μεγάλα μνημεία», απάντησε ο καθηγητής. «Επείγει να απομακρύνουμε τον σωρό από τα χώματα για να διαπιστώσουμε τι κρύβεται από κάτω… Προσοχή όμως! Δεν θέλω  βιασύνες.Τα χώματα κρύβουν συνήθως πολύτιμα στοιχεία. Και σε κάθε περίπτωση μην ξεσκεπάσετε τα πλαϊνά . Μόνο την πρόσοψη.
Μόλις πριν από λίγα χρόνια είχε ολοκληρωθεί η αναστήλωση της πρόσοψης του Μεγάλου Τάφου. Την εποχή εκείνη, την Άνοιξη του 1998 , ήταν που η Θάλεια επισκέφθηκε για πρώτη φορά το μνημείο. Μέχρι τότε το γνώριζε μόνο από τη βιβλιογραφία. Καμιά όμως περιγραφή στα βιβλία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εντύπωση και τη συγκίνηση με την εκ του σύνεγγυς επαφή με το μνημείο. Θαυμασμός , αλλά και αγωνία για την τύχη του κυρίευσαν την Θάλεια από την πρώτη φορά που είχε έρθει επιτόπου, μαζί με τους συμφοιτητές της και τον καθηγητή Ορέστη Αγγέλου. Ολόκληρο το οικοδόμημα του τάφου ήταν ένα κτίριο, η βάση του οποίου ήταν περίπου  οκτώ μέτρα χαμηλότερα από την επιφάνεια του γύρω εδάφους, με εντυπωσιακή για το μέγεθός της πρόσοψη, που πάνω της διασώζονταν εξαιρετικής τέχνης έγχρωμες τοιχογραφίες και ανάγλυφα. Η κατάσταση όμως αυτής της πρόσοψης ήταν πραγματικά στα όρια της καταστροφής. Σαν να είχε δεχτεί μια γιγάντια υπερφυσική γροθιά στο κέντρο της, είχε υποχωρήσει κανένα μισό μέτρο από την κατακόρυφο και κινδύνευε ανά πάσα στιγμή με κατάρρευση. Μια ξύλινη σκαλωσιά , που είχε εξαρχής τοποθετηθεί μπροστά για αντιστύλι, προσπαθούσε να την κρατήσει όρθια, εμπόδιζε όμως την πλήρη θέαση των λεπτομερειών της». 
Ο συγγραφέας  Αλέξανδρος Οικονόμου στο βιβλίο του «Δωρικού Ρυθμού»  που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή ,χρησιμοποιεί πολλά πραγματικά γεγονότα και πληροφορίες που συχνά …χάνονται μέσα από την καθημερινή ροή των ειδήσεων και τα συνδυάζει με στοιχεία μυθοπλασίας ,παρουσιάζοντας ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα που συνδυάζει τη μυθοπλασία με την ανάδειξη στοιχείων της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς μας.
«Αρχαιοκάπηλοι και μαφιόζοι μπλέκονται στο δρόμο ενός αρχαιολόγου , της βοηθού του και των φίλων της …Πρόσωπα υπεράνω υποψίας αποδεικνύονται ανάξια της θέσης τους , «από μηχανής» παρεμβάσεις τρίτων τους βοηθούν να προσεγγίσουν τους στόχους τους. Παράλληλα αναπτύσσονται σοβαρές ερωτικές υποθέσεις με απροσδόκητες καταλήξεις, όπως και η απίθανη αποκάλυψη για το μυστικό του αρχαίου τάφου».

Ο Αλέξανδρος Οικονόμου

Ο Αλέξανδρος Οικονόμου είναι Αρχιτέκτων Μηχανικός . Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, στην Πολεοδομία (Maitrise) και στην Οικονομική και Κοινωνική Ιστορία  . Ως μελετητής , συμμετείχε στην εκπόνηση σημαντικών μελετών για σχολεία , βιομηχανικά κτίρια, τουριστικές μονάδες, κατοικίες κλπ Επέδειξε όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις μελέτες αποκατάστασης παραδοσιακών κτιρίων, καθώς και σε εκείνες που αφορούν στη μελέτη διάσωση , ανάδειξη και αξιοποίηση της βιομηχανικής μας κληρονομιάς.
Έχει επίσης ενεργή συμμετοχή στα κοινωνικά και πολιτιστικά  δρώμενα της Νάουσας, όπου και διαμένει.
Σήμερα είναι Πρόεδρος της Πολιτιστικής Εταιρείας Νάουσας «Αναστάσιος Μιχαήλ, ο λόγιος» και εκδότης του τριμηνιαίου πολιτιστικού περιοδικού «Νιάουστα».
Το «Δωρικού Ρυθμού…» είναι το πρώτο του έργο μυθοπλασίας.    



Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!