Η Πόλη αλλιώς για τον ΟΑΣΘ



Ενωτική, Ανατρεπτική Παρέμβαση
στον δήμο Νεάπολης – Συκεών

Όλοι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας  για την τραγική κατάσταση με τον ΟΑΣΘ το Σάββατο 19/10 στις 12:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου
Στην  Θεσσαλονίκη, την πόλη που κατέχει το ρεκόρ ανεργίας και των κλειστών καταστημάτων    εξαιτίας της πολύχρονης και συνεχιζόμενης- και σήμερα - πολιτικής των μνημονίων, στην Θεσσαλονίκη  της καθημερινής μάχης για επιβίωση, έχει προστεθεί και ο βραχνάς της μετακίνησης λόγω ΟΑΣΘ.
Βασανιστήριο  επαναλαμβανόμενο και  χωρίς τέλος απ΄ ότι φαίνεται, αφού αποτελεί καθεστώς πια ο  πανάρχαιος στόλος άθλιων και ακατάλληλων λεωφορείων που χαλάνε στο μέσο της διαδρομής και η μείωση των δρομολογίων, όχι μόνο τη νύχτα που ερημώνει η πόλη αλλά και σε ώρες αιχμής. Τα  200 όλα κι όλα λεωφορεία για 1.000.000 κατοίκους, το αναξιοπρεπές στοίβαγμα των επιβατών, τα ατυχήματα και οι συνεχείς βλάβες, τα πανάκριβα εισιτήρια (το εισιτήριο διπλασιάσθηκε αυτά τα χρόνια από 0,5 ευρώ το 2009 στο 1 ευρώ τώρα), το αίσχος των ελεγκτών,  οι στάσεις χωρίς ή με κατεστραμμένα στέγαστρα, τα πρόστιμα, η ανυπαρξία άλλων μέσων, το ανέκδοτο πλέον με το Μετρό και ο πρωινός «αγώνας δρόμου» των μαθητών για να φθάσουν στο σχολείο συνθέτουν την ζοφερή εικόνα των ΜΜΜ στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε τις χειρότερες συγκοινωνίες σε Ελλάδα και Ευρώπη!
Απαιτούνται ώρες ταλαιπωρίας για να φτάσει κανείς στις γειτονιές μας, ενώ είναι οι πλησιέστερες χιλιομετρικά από το κέντρο της  πόλης ! Στον Δήμο μας έχουμε και την ανύπαρκτη εσωτερική επικοινωνία των τεσσάρων ενοτήτων, με αποτέλεσμα να χρειάζονται δύο λεωφορεία και μεγάλη υπομονή προκειμένου να μεταβούν συνδημότισσες και συνδημότες στο Δημαρχείο. 
Το σύνολο των  εργαζομένων, ανέργων, μαθητών, φοιτητών και όλου του λαού της πόλης δεν έχει καμιά άλλη επιλογή μετακίνησης. Αυτή η έλλειψη άλλης επιλογής είναι που οδηγεί στην αύξηση της χρήσης των Ι.Χ με ό,τι αυτό  το γεγονός συνεπάγεται: ρύπανση, κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατυχήματα, οικονομική επιβάρυνση των δημοτών.
Η πόλη μας έρμαιο στα χέρια του ΟΑΣΘ, ενός ιδιωτικού μονοπωλίου επιδοτούμενου σκανδαλωδώς από το κράτος με προνομιακές συμβάσεις  από το 1957. Και η νομοθετική ρύθμιση που ευαγγελιζόταν την αλλαγή του ΟΑΣΘ δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες για το τέλος του αμαρτωλού καθεστώτος . 
Ζητούμενο είναι τώρα  να διασφαλισθεί η μη επανιδιωτικοποίηση της επιχείρησης και η μη ένταξή της στο Υπερταμείο. Μια διασφάλιση που σημαίνει  σύγκρουση με τις επιταγές των Ευρωπαίων εταίρων- δανειστών και με την πολιτική της εγχώριας κυβέρνησης, η οποία στο όνομα των παντός είδους «μεταρρυθμίσεων» σχεδιάζει την  ιδιωτικοποίηση δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών. 
• Ως ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ μαζί με όλους τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης  αγωνιζόμαστε απαιτώντας :Άμεση αύξηση των δρομολογίων σε ΟΛΕΣ τις γραμμές!  Την ενίσχυση του στόλου ΤΩΡΑ με νέα λεωφορεία! Την ΜΗ ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα του οργανισμού στα ΚΤΕΛ! Την άμεση ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης!

    Αποκλειστικά Δημόσιο φορέα συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.  Με επαρκή χρηματοδότηση , με εργατικό- κοινωνικό έλεγχο και με  συμμετοχή του Δήμου για φτηνές, γρήγορες, πυκνές, ασφαλείς, οικολογικές συγκοινωνίες (λεωφορεία, μετρό, τρένα,  ποδήλατα, τραμ, καραβάκια στον Θερμαϊκό κ.α.). Ριζική ενίσχυση της λεωφορειοκίνησης με πυκνά δρομολόγια, επέκταση  ωραρίου τις νυχτερινές ώρες, νέα σύγχρονα οικολογικά οχήματα και αποκλειστικές λεωφορειολωρίδες.
  • Δημόσια, ποιοτικά,  προσβάσιμα για όλους/ες  μέσα μεταφοράς. Ενίσχυση των δημόσιων ΜΜΜ για να αποτραπεί η αλόγιστη χρήση του Ι.Χ.
     Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους  , χαμηλόμισθους εργαζόμενους που    χρειάζονται λεωφορείο για τη δουλειά τους,  μαθητές, σπουδαστές και συνταξιούχους.
    Δωρεάν δημοτικά parking και δημοτικά minibus για τη σύνδεση των δημοτικών ενοτήτων. 
    Ζώνες ήπιας κυκλοφορίας με όριο τα 30km γύρω από σχολεία, παιδικούς σταθμούς κλπ .Πεζοδρόμηση των τμημάτων που περιβάλλουν  τα σχολεία ,με στόχο την ενθάρρυνση της ασφαλούς μετακίνησης των παιδιών από το σπίτι στο σχολείο με τα πόδια ή με μη μηχανοκίνητα μέσα (ποδήλατο, πατίνι, σκέιτ).
  •     Κατάργηση των διοδίων στην περιφερειακή οδό καθώς και  στις εθνικές οδούς.
    Μέτρα με στόχο  τον μηδενισμό των τροχαίων  μέσα και έξω από την πόλη, συντήρηση και βελτίωση της σήμανσης, κατάργηση των υπαιθρίων διαφημίσεων στους δρόμους, ενημέρωση των πολιτών , κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, ουσιαστική συνεργασία με τους φορείς κατά των τροχαίων εγκλημάτων  κλπ.
      Αποκέντρωση στις συνοικίες των δημόσιων υπηρεσιών, αθλητικών-πολιτιστικών δραστηριοτήτων και  τόνωση της τοπικής αγοράς ώστε να μειωθεί η ανάγκη μετακίνησης προς το κέντρο .                                                                                           
Θεσσαλονίκη 9 Οκτώβρη 2019


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!