Έρχονται συγχωνεύσεις σχολείων και ΑΣΕΠ στην επιλογή διευθυντών

«Όσοι έχουν την αυταπάτη ότι ήταν εύκολες αυτές οι διαπραγματεύσεις, σας πληροφορώ ότι ήταν πιο δύσκολες από τις άλλες. Και το κλίμα που δημιουργήθηκε ότι ήταν δήθεν εύκολες οι διαπραγματεύσεις, δημιουργήθηκε ακριβώς για να υποτιμηθεί η αντίσταση της κυβέρνησης σε απίστευτες αυθαιρεσίες που ζητούσαν οι θεσμοί», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, ενώ και την περασμένη εβδομάδα, όπου ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, παραδέχτηκε ότι «βρισκόμαστε σε τροχιά σύγκρουσης».

Όπως δήλωσε ο υπουργός «ξεκίνησε μία συζήτηση για να καταλήξουμε στα εξής»:

1.Την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα. «Είναι αυτό που υπογράψαμε και για όσους ενδεχομένως δεν το γνωρίζετε, αυτό ισχύει από 1985», διευκρίνισε ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου.

2.Θα νομοθετήσουμε κριτήρια συγχωνεύσεων σχολείων και τα κριτήρια να τα αποφασίσουμε όλοι. «Δεν νοείται να έχουμε δύο σχολεία που συστεγάζονται, αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο διευθυντές, δηλαδή; Να βρούμε μία λύση. Υπάρχουν 300 τέτοια σχολεία. Δεν μπορούμε να εμπλακούμε κι εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος».

3.Στην επιλογή των διευθυντικών στελεχών να εμπλέκονται και άτομα του ΑΣΕΠ. «Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό. Έτσι κι αλλιώς, έχουμε και τη δική μας δέσμευση για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Αυτά συμφωνήσαμε με τους Θεσμούς».

Την εμπλοκή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, εισηγήθηκε και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο με την αλλαγή στον τρόπο επιλογής των διευθυντών στις σχολικές μονάδες, τον περασμένο Μάιο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θα επιβάλουμε απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των δεκατριών περιφερειακών διευθυντών και η επιλογή τους θα γίνεται από το ΑΣΕΠ, όπως και το ΑΣΕΠ θα θέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές για τη διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολικών  μονάδων».

Σχετικά με τις 30 ώρες ανά εβδομάδα, ο υπουργός υπεραμύνθηκε των Ελλήνων εκπαιδευτικών, αλλά και των διοικητικών υπηρεσιών που καλούνται να καλύψουν εκτός διδακτικού ωραρίου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Οι εκπαιδευτικοί μας δε μπορούν να εργαστούν παραπάνω, γιατί όταν μετράμε τις ώρες δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, στήνουν τα πειράματα, κάνουν τις διοικητικές εργασίες. Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ υπάρχουν διοικητικοί, βοηθοί, τεχνικοί εργαστηρίων. Εδώ ένας εκπαιδευτικός τα φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μια ευθύνη στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε, ότι στην περίοδο κρίσης περνάνε και αυτά μια κρίση ταυτότητας, λόγω οικογενειακών προβλημάτων κ.α.. Άρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, τον ψυχολόγο».

Και συνέχισε: «Αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό. Όταν λοιπόν πάνε να μας συγκρίνουν, δεν μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει 50 φορές. Σε αυτό θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο, αλλά γιατί οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μια ευθύνη που στην Ευρώπη δεν την έχει κανένας εκπαιδευτικός».


Πηγή: news247.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!