Στο ΚΤΕΛ γραμμές της Θεσσαλονίκης


Με ένα κόστος που αγγίζει τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης προτίθεται να αναλάβει το μεταφορικό έργο σε περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης που από πολλούς θεωρούνται απομακρυσμένες και κοστοβόρες.
Η σημερινή αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» θέτει επιτακτικά την ανάγκη επίσημης και στοιχειοθετημένης απάντησης για τους ακριβείς σχεδιασμούς σχετικά με την πιθανή εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου -έστω και μικρού- του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας σχεδιασμού, ο ΟΣΕΘ, δηλώνει ότι δεν έχει προβεί σε κανενός είδους σχεδιασμό.
Το θέμα που ανέκυψε χθες ουσιαστικά ήχησε «σειρήνες ιδιωτικοποίησης» μέρους του προσφερόμενου έργου του ΟΑΣΘ, πηγές του οποίου διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι «κάποιοι βγάζουν συμπεράσματα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα». Επιπλέον, πηγές της «Εφ.Συν.» που εμπλέκονται στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, σχολίαζαν τα δημοσιευμένα σχέδια ως «μπακάλικες αναλύσεις».
Εχει δε ενδιαφέρον και η επίσημη τοποθέτηση του ΟΣΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του οποίου, Ιωάννης Τσιωνάς, δηλώνει στην εφημερίδα μας πως «το σύστημα πάσχει από το 2003, αλλά εμείς τώρα αναδιαρθρώνουμε τις γραμμές κορμού του ΟΑΣΘ στην πόλη της Θεσσαλονίκης και δεν έχουμε επεξεργαστεί κανένα τέτοιο σχέδιο σαν αυτό που δημοσιεύτηκε. Το θέμα χρήζει εξέτασης, αλλά τέτοιος σχεδιασμός δεν έχει γίνει από εμάς και δεν υπάρχει τέτοια καμιά δική μας πρόταση».
Με δεδομένο όμως ότι τα ΚΤΕΛ είναι ήδη σε μια μορφή συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ, οι πληροφορίες που διέρρευσαν και που αναφέρονταν όλες σε απευθείας συνομιλίες του υπουργείου Μεταφορών με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επιβεβαιώθηκαν από τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, Στέφανο Τσόλη, ο οποίος δήλωσε στον Real Fm 107,1 ότι τα ΚΤΕΛ είναι σε συζητήσεις για να εκτελέσουν δρομολόγια που είχαν μέχρι το 2003 και για περίπου 60 χρόνια, καλύπτοντας τις συγκοινωνιακές ανάγκες των επιβατών σε χωριά του νομού.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Voria.gr στο προσχέδιο βρίσκονται οι γραμμές:
● Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη - Ευαγγελίστρια).
● Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη - Λαγκαδίκια).
● Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Ασσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
● Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Αθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
● Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο).
● Γραμμή Νο 89 (Αγχίαλος, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Αγιος Αθανάσιος, Γέφυρα, Βαθύλακος, Πρόχωμα, Καστανάς και Ακροπόταμος). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
● Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδος). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Στις δηλώσεις του ο κ. Τσόλης έκανε λόγο για δρομολόγια αποστάσεων μέχρι και 80 χλμ., «τρελά δρομολόγια, τρελά χιλιόμετρα και άδεια λεωφορεία δεν ξέρω στον βωμό ποιας σκοπιμότητας», επέρριψε ευθύνες για την κατάσταση στο συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών που ικανοποιούσε τις απαιτήσεις του κάθε δημάρχου τα προηγούμενα χρόνια –η αλήθεια είναι ότι είχαν κατατεθεί μετά την αποϊδιωτικοποίηση αιτήματα για κάλυψη αναγκών μέχρι το... Κιλκίς- και διευκρίνιζε πως το ΚΤΕΛ «λόγω εμπειρίας θα κάνουμε το έργο καλύτερα».
Τα δεδομένα της συζήτησης, όπως γνωστοποιήθηκαν, είναι πως η τιμή του εισιτηρίου δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στο ένα ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τσόλη θα απεγκλωβιστούν 17 λεωφορεία του ΟΑΣΘ και το κόστος θα πέσει στο μισό.
Αν ισχύει αυτό, βέβαια, τότε σημαίνει πως το κόστος σήμερα για τον ΟΑΣΘ υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια, ωστόσο υπάρχουν και μερικές σημειώσεις που ακόμη δεν έχουν ξεκαθαριστεί σχετικά με το κόστος.
Πώς δηλαδή γίνεται το ΚΤΕΛ να δηλώνει ότι θα απασχολεί 65 οδηγούς (!) και τι σημαίνουν οι υποσημειώσεις του για:
α) «επανεξέταση του κόστους και της αποζημίωσης, μετά τον εξορθολογισμό της συγκοινωνίας (μείωση συχνότητας δρομολογίων) που θα γίνει με την πρότασή μας, αφού εξαγάγουμε τα πρώτα δεδομένα, μετά την παρέλευση τριμήνου και φυσικά μετά από απόφαση του ΟΣΕΘ. Επομένως, εάν η πρόταση αφορά π.χ. μείωση έργου κατά 500.000 χλμ., θα μειωθεί και η αποζημίωση κατά 500.000 x 1,86, δηλαδή κατά 930.000 ευρώ και θα πέσει στα 3,8 εκατομμύρια», και
β) «θα πρέπει να υπάρχει ρήτρα αύξησης της αποζημίωσης ανάλογα με τις διακυμάνσεις της τιμής του πετρελαίου που είναι απολύτως απρόβλεπτες» και καταλήγει να ζητά αύξηση της μηνιαίας επιχορήγησης κατά 2%.

Πηγή: www.efsyn.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!