Αδοξο τέλος για το Airbus Α380


Τίτλοι τέλους για το μεγαλύτερο επιβατηγό αεροσκάφος του κόσμου, το Α380, έπεσαν χθες, μόλις 12 χρόνια από την πρώτη του πτήση. Η πανευρωπαϊκή εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus ανακοίνωσε ότι τερματίζει την παραγωγή του σούπερ τζάμπο από το 2021, καθώς ο χαμηλός αριθμός των παραγγελιών όλα αυτά τα χρόνια δεν αφήνει κανένα περιθώριο για να βγάλει κέρδη από την παραγωγή του.
Η κίνηση βάζει τέλος σε ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα της διευρωπαϊκής συνεργασίας και ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενη μετά και από την πρόσφατη μεγάλη μείωση των παραγγελιών από την Emirates, τη σημαντικότερη αγοράστρια Α380 που είχε απομείνει στην Airbus.
To A380 ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 1994 με τη σύμπραξη τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας.
Απώτερος στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα διώροφο τετρακινητήριο θηρίο των αιθέρων που μπορούσε να μεταφέρει ανάλογα με τη διαμόρφωση των χώρων του από 500 έως 850 επιβάτες ταχύτερα και ασφαλέστερα προς αεροδρόμια-κόμβους του πλανήτη μειώνοντας την αεροπορική συμφόρηση.
Το στοίχημα πάνω στο οποίο βασίστηκε η κατασκευή του A380 ήταν η πρόβλεψη ότι στο μέλλον μεγάλα αεροσκάφη θα μεταφέρουν τους επιβάτες σε αεροδρόμια-κόμβους του πλανήτη και εν συνεχεία μικρότερα αεροσκάφη στον τελικό προορισμό.
Το Α380 έκανε την πρώτη εμπορική πτήση του το 2007 και χαιρετίστηκε ως το «βιομηχανικό αντίγραφο του ενιαίου νομίσματος της Ευρώπης». Ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ το χαρακτήρισε «σύμβολο οικονομικής ισχύος», ενώ ο Ισπανός ομόλογός του Χοσέ Λουίς Ροντρίγκες Θαπατέρο αποκάλεσε την ανάπτυξή του «υλοποίηση ενός ονείρου».
Αρχικά οι αεροπορικές εταιρείες έσπευσαν να πραγματοποιήσουν παραγγελίες, αναμένοντας ότι μέσω αυτού και του όγκου του θα καταφέρουν να μειώσουν πτήσεις σε αεροδρόμια-κόμβους, λειτουργικό κόστος και να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Πολύ γρήγορα όμως διαπίστωσαν ότι, λόγω του τεράστιου κόστους για καύσιμα, το A380 δεν ήταν εμπορικά επιτυχές χωρίς την πώληση όλων των θέσεων. Η εκτόξευση του αριθμού των αεροπορικών ταξιδιών παγκοσμίως ενίσχυσε από την άλλη πλευρά τη ζήτηση για τα μικρότερα και πιο εξελιγμένα δικινητήρια επιβατηγά αεροσκάφη.
Σε αντίθεση με το Α380 και τα τεράστια τετρακινητήρια αεροσκάφη που υποχρέωναν τους επιβάτες να αλλάζουν πτήση στα αεροδρόμια-κόμβους για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, τα αεροσκάφη αυτά, πιο ευέλικτα και με μικρότερο αριθμό θέσεων, μπορούσαν να μεταφέρουν με κέρδος τον κόσμο εκεί που ήθελε.
Ανθρωποι που γνωρίζουν το παρασκήνιο σημειώνουν πάντως ότι ο σπόρος για την αντίστροφη μέτρηση του A380 είχε μπει ήδη από το 2005 λόγω των διαφωνιών Γάλλων και Γερμανών. Οταν το 2007 το αεροσκάφος έφτασε στο εμπόριο, συνέπεσε με την αρχή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Το τεράστιο μέγεθος δεν ήταν πια επιθυμητό και οι παραγγελίες άρχισαν να μειώνονται.
Η Airbus προέβλεπε ότι θα πουλήσει 700-750 αεροσκάφη Α380, αλλά μέχρι σήμερα έχει παραδώσει λίγο περισσότερα από 300.

Πηγή: www.efsyn.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!