Κοινή πρόταση Ψηφίσματος του Δ.Σ.του Δήμου Παύλου Μελά και των συντονιστικών των ΕΛΜΕ και των ΕΛΤΕΕ-Θ κατατέθηκε σήμερα προς ψήφιση στο ΔΣ


ΌΧΙ στον αφανισμό της Δημόσιας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ( και στην διάλυση των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ) 

Η κυβέρνηση αποφάσισε άλλη μία φορά στο όνομα των αριθμών που τις έχουν επιβάλλει ¨άνωθεν¨ δυνάμεις και θέλησε να θυσιάσει και τη Δημόσια Εκπαίδευση. Μετά τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολικών μονάδων σε όλη η χώρα, κάποιοι αποφάσισαν να διαλύσουν πλήρως την ήδη υποβαθμισμένη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Αντί να συζητάμε πώς θα επενδύσουμε και θα αναβαθμίσουμε τοπικές κοινωνίες και Κεντρική Διοίκηση την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση ώστε να στηριχτούμε σε αυτήν για να φτάσουμε στην Ανάπτυξη, η κυβέρνηση προέκρινε την κατάργηση 52 τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. Και μάλιστα από τις πιο δημοφιλείς και από αυτές με αυξητική τάση. Δηλαδή όχι μόνο δεν υπήρχε θέμα υπεραριθμίας, αλλά από την άλλη υπήρχε η ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για να καλυφτούν οι αυξανόμενες ανάγκες τους!
Ενώ άλλες χώρες επενδύουν στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση δίνοντας κίνητρα και εργασιακά δικαιώματα σε αποφοίτους, στη χώρα μας αποφασίζεται η περαιτέρω υποβάθμισή της. Στην ουσία η κυβέρνηση αποφάσισε να καταστήσει το απολυτήριο του Επαγγελματικού Λυκείου ένα παντελώς άχρηστο χαρτί, αφού προσπαθεί να αποδεσμεύσει την Τεχνική  Εκπαίδευση από τους μαθητές και να τους αποτρέψει από αυτήν, υποχρεώνοντάς τις οικογένειες τους να πληρώσουν αδρά, στρεφόμενοι στην αναγκαστική λύση των ιδιωτικών μεταλυκειακών εκπαιδευτηρίων (ΙΙΕΚ). Δηλαδή, αν θέλει ένας μαθητής Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση,  θα πρέπει να πληρώσει και σίγουρα να μετακινηθεί αρκετά μακριά από το σπίτι του (αφού δεν θα τον καλύπτει το ΕΠΑΛ του δήμου του).
Τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αβασάνιστα και χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια με την απόφασή τους πλήττουν ανεπανόρθωτα τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των μαθητών αλλά και τις οικογένειές τους.  Τους στερούν την επιλογή για ένα επάγγελμα απευθείας από το Λύκειο και τους υποχρεώνουν να ακολουθήσουν τομείς και ειδικότητες που δεν ήθελαν ή την ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση.
Η κατάργηση των ειδικοτήτων σημαίνει ότι εγκαταλείπονται περίπου 20.000 μαθητές, το 33% των μαθητών της Τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα απολύονται 2.500 καθηγητές. Το Υπουργείο Παιδείας, αδυνατεί αυτή τη στιγμή να δώσει απάντηση τι θα γίνουν όλοι αυτοί οι μαθητές και οι οικογένειες τους. Αν θα καταργηθούν οι ειδικότητες με ποια ειδική νομοθεσία (που δεν υπάρχει) θα προσλάβει προσωπικό για να εκπαιδεύσει τους μαθητές;
Οι τομείς που καταργούνται προσφέρουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους τους και μάλιστα σε μια εποχή δύσκολη, όσον αφορά την εξεύρεση εργασίας. Πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η αυξανόμενη ζήτηση δεν είναι τυχαία. Είναι συνάρτηση της πολύ καλής (και συνεχιζόμενης) παρεχόμενης εκπαίδευσης από τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και των αξιόλογων εργαστηρίων για τα οποία δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ για να περατωθούν.
Οι απόφοιτοι αυτών των ειδικοτήτων απασχολούνται στις περισσότερες περιπτώσεις ως μεσαία στελέχη (βοηθοί νοσηλευτών, βρεφοκόμων ή φαρμακοποιών, βοηθοί αισθητικών, γραφίστες κλπ.) στην αγορά εργασίας.
Οι προσλήψεις που γίνονται από τους διάφορους φορείς αφορούν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αποφοίτους δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και οι ανάγκες της αγοράς εργασίας καλύπτονται κυρίως από τους αποφοίτους των σχολείων αυτών.
Η μεγάλη πιθανότητα επαγγελματικής εξασφάλισης, είχε ως αποτέλεσμα ακόμη και πτυχιούχοι ΑΕΙ να ξαναγυρνούν στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ) για να αποκτήσουν τη δυνατότητα εργασίας μέσα από τους τομείς αυτούς.
Η εκπαίδευση που παρεχόταν μέχρι στιγμής ήταν ΔΩΡΕΑΝ και το συντριπτικό ποσοστό των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ είναι παιδιά φτωχών οικογενειών, από εργατικές οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα φροντιστηρίων ή διδάκτρων, με αποτέλεσμα αν δεν μπορούν να εκπαιδευτούν στην ειδικότητα που επιθυμούν, να οδηγηθούν στην εγκατάλειψη της εκπαίδευσης μετά το Γυμνάσιο.
Η στόχευση είναι ξεκάθαρη: η εκχώρηση ενός μεγάλου φιλέτου της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης βορά στον αδηφάγο ιδιωτικό τομέα. Με την ανάλγητη πολιτική τους διαλύουν το δημόσιο σχολείο κομμάτι-κομμάτι, πριμοδοτώντας  την ιδιωτική εκπαίδευση, στέλνοντας απευθείας στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς και καταδικάζοντας στην εξαθλίωση τις οικογένειές τους. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί. Είναι η ψυχή της ελληνικής κοινωνίας και η μόνη μας ελπίδα για έξοδο από την κρίση.
Να σημειωθεί ότι μόνο στο δικό μας δήμο (Παύλου Μελά), εξοστρακίζονται από τη δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση  περίπου 700 μαθητές (και αντίστοιχες οικογένειες) και 50 εκπαιδευτικοί.

Τέλος, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στο άρθρο 82 του πολυνομοσχεδίου, που αφορά την κατάργηση των ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις.

ΟΧΙ στη ΔΙΑΛΥΣΗ – ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ της  Δημόσιας Δωρεάν Τ.Ε.Ε.

ΟΧΙ στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ περιθωριοποίηση των ασθενέστερων οικονομικά ΜΑΘΗΤΩΝ

ΟΧΙ στο ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ της Τεχνικής Εκπαίδευσης στα Ιδιωτικά Συμφέροντα

ΟΧΙ στις ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ - ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ





Το ψήφισμα ψηφίστηκε πριν απο λίγο απο το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Παύλου Μελά (Τρίτη 16/7/2013 στις 0.30 πμ )


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!