Θεσσαλονίκη: Οι μαθητές πληρώνουν τελικά τη ¨δωρεάν μετακίνηση¨ τους - Ακόμη δεν τους εφοδίασε η Περιφέρεια με το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο
Ακόμη δεν έχει δρομολογηθεί η έκδοση Ειδικού Μαθητικού Δελτίου από την Περιφέρεια προς τους μαθητές.
Το avatonpress.gr με παλιότερη ανάρτησή του στις 3-10-2014 (Διαβάστε ΕΔΩ) σας είχε παρουσιάσει το πρόβλημα, αλλά και τη σχετική επερώτηση που έγινε στο περιφερειακό συμβούλιο.
Στα 500 ευρώ το έτος υπολογίζεται το κόστος της μετακίνησης από και προς το σχολείο για μια οικογένεια με δύο μαθητές στη Θεσσαλονίκη, την ώρα που κοινή υπουργική απόφαση προβλέπει δωρεάν μεταφορά.
Το avatonpress.gr με παλιότερη ανάρτησή του στις 3-10-2014 (Διαβάστε ΕΔΩ) σας είχε παρουσιάσει το πρόβλημα, αλλά και τη σχετική επερώτηση που έγινε στο περιφερειακό συμβούλιο.
Στα 500 ευρώ το έτος υπολογίζεται το κόστος της μετακίνησης από και προς το σχολείο για μια οικογένεια με δύο μαθητές στη Θεσσαλονίκη, την ώρα που κοινή υπουργική απόφαση προβλέπει δωρεάν μεταφορά.
Οι μαθητές δεν εφοδιάστηκαν με Ειδικό Μαθητικό Δελτίο (ΕΜΔ),
το οποίο οφείλει να τους προμηθεύσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Έτσι, ο
ΟΑΣΘ υποχρεώνει τους μαθητές να εκδίδουν και να ακυρώνουν τα εισιτήρια τους,
πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο.
Αυτά καταγγέλλουν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της
«Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας» σε επερώτησή τους προς τον περιφερειάρχη
Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.
«Στο άρθρο 2, κεφάλαιο Α,
προβλέπεται ρητά ότι οι μαθητές μεταφέρονται με ευθύνη της περιφέρειας με
δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία ή με δημοτική συγκοινωνία. Ως δημόσια
συγκοινωνία νοούνται τα αστικά και υπεραστικά μέσα όπως η ΟΣΥΑΕ, ο ΟΑΣΘ, τα
ΚΤΕΛ, τα τρένα και τα λεωφορεία του ΟΣΕ καθώς και τα θαλάσσια συγκοινωνιακά
μέσα. Οι μαθητές, σύμφωνα με το ίδιο κεφάλαιο, εφοδιάζονται με Ειδικό Μαθητικό
Δελτίο (ΕΜΔ), η εκτύπωση του οποίου γίνεται με φροντίδα και δαπάνη της αρμόδιας
περιφέρειας», υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι στην επερώτησή τους.
Στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ, ο οποίος
αναφέρεται ρητά στην ΚΥΑ, υποχρεώνει τους μαθητές να πληρώνουν εισιτήριο. Το
πρόβλημα εμφανίζεται ιδιαίτερα οξυμένα σε περιοχές της Θεσσαλονίκης όπως η
Βόλβη, ο Λαγκαδάς, η Θέρμη, ο Θερμαϊκός, η Χαλκηδόνα και αλλού. Οι
περιφερειακοί σύμβουλοι της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας Δέσποινα
Χαραλαμπίδου, Γιώργος Θεοδωρόπουλος, Λάζαρος Τόσκας, Αθανάσιος Χειμωνάς ρωτούν
αν έχει προχωρήσει η περιφέρεια τη διαδικασία έκδοσης των ΕΜΔ ως όφειλε βάσει
της ΚΥΑ24001/2013 και σε τι ενέργειες πρόκειται να προβεί από εδώ και πέρα.
«Ο ΟΑΣΘ αρχικά δεν ήθελε να αναλάβει τη δωρεάν μεταφορά των
μαθητών. Μας έστειλε μάλιστα έγγραφο τον περασμένο Φεβρουάριο, με το οποίο μας
ανέφερε ότι τα λεωφορεία του Οργανισμού δεν είναι για να κουβαλάνε μαθητές»,
απαντά στη «Μ» ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Θεοφάνης Παπάς. Ο ίδιος προσθέτει
ότι «σε δεύτερη φάση, όταν ο ΟΑΣΘ επανήλθε, μας ζήτησε να βεβαιώσουμε ότι θα πληρώνεται
στην αρχή κάθε μήνα. Εμείς όμως μπορούμε να πληρώσουμε όταν λαμβάνουμε τα
χρήματα από το υπουργείο Εσωτερικών.
Για το λόγο αυτό δεν εκδόθηκαν τα δελτία».
«Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ δεν είναι για να εκτελούν μαθητικά
δρομολόγια, αλλά για να εξυπηρετούν τις κύριες γραμμές. Έτσι όπως έχουν
περιοριστεί, τα λεωφορεία δεν θα φθάνουν για να εξυπηρετήσουμε την κίνηση και
θα κάνουμε επανασχεδιασμό όλων των γραμμών για να ενισχύσουμε αυτές που έχουν
πληρότητα. Ειδικές διαδρομές δεν μπορούμε να κάνουμε, γι’ αυτό δεν λαμβάνουμε
μέρος στο σχετικό διαγωνισμό της περιφέρειας», απαντά από την πλευρά του στη
«Μ» ο κ. Χρήστος Στεφανίδης, πρόεδρος του ΟΑΣΘ. «Θα καλέσουμε τα υπουργεία που
έχουν επιβάτες που δικαιούνται μισό εισιτήριο, όπως είναι οι μαθητές και οι
φοιτητές, για να υπογράψουμε σύμβαση, ώστε να καταβάλλουν τη διαφορά. Οι
μαθητές θα πληρώνουν μισό κόμιστρο», δηλώνει ο κ. Στεφανίδης.
με πληροφορίες από τη Μακεδονία
