Ο υπερβάλλων ζήλος αλλοίωσε τον Θεοτοκά στις Πανελλήνιες

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν την Τρίτη στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και σε  κείμενο του Γιώργου Θεοτοκά, ενός από τους κορυφαίους διανοητές της γενιάς του '30.

Το κομμάτι του Θεοτοκά που έπεσε στις εξετάσεις είναι από ένα κείμενό του από το βιβλίο «Στοχασμοί και Θέσεις» που δημοσιεύθηκε το 1956. Πρόκειται για τις παραινέσεις ενός πατέρα προς τον 20χρονο γιο του.

Σε ένα σημείο του κειμένου αναφέρει: «Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σε αυτή είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κούφο (σ.σ ελαφρύ) πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό». Το κείμενο που δόθηκε στους υποψηφίους στο σημείο αυτό αναφέρει: «Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σε αυτή είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κακό επιστήμονα».

Με λίγα λόγια αντικαταστάθηκε ο «κούφος (σ.σ. ανόητος) πρύτανης και ο κακός πρωθυπουργός» με τον «κακό επιστήμονα», λόγω του υπερβάλλοντος ζήλου για πολιτική ορθότητα.

Για πάγια τακτική κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας και ουσιαστικά υπενθυμίζει ότι τα αποσπάσματα που εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι τις περισσότερες φορές, διασκευές και ως εκ τούτου, σχεδόν κάθε χρόνο παραφράζονται λέξεις ή φράσεις.

Από την πλευρά του, ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, χαρακτηρίζει το γεγονός ως «πράξη πολιτικής ορθότητας», καθώς η κάθε αρμόδια επιτροπή διατηρεί πάντα την επιθυμία να μην θίγει πολιτικές ηγεσίες, υπουργούς ή πρωθυπουργούς. Ζητούμενο βέβαια τώρα αποτελεί το εάν θα ακολουθήσει αντίδραση των επιστημόνων.

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα απογευματινής εφημερίδας που αναπαράγεται και από ορισμένες ιστοσελίδες, σχετικά με τη διασκευή του κειμένου που δόθηκε στους υποψηφίους των ΕΠΑΛ κατά την εξέταση του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων υποψηφίων Επαγγελματικών Λυκείων, αναφέρει:

«Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τα κείμενα που επιλέγονται μπορούν να διασκευάζονται για τις ανάγκες της εξέτασης, κάτι που συνιστά πάγια τακτική.

Τα κείμενα προσαρμόζονται λεξιλογικά και δομικά, έτσι ώστε να διευκολύνουν την διατύπωση κατάλληλων επιμέρους ερωτημάτων (περιεχομένου, οργάνωσης του κειμένου κ.λ.π) ώστε να ανταποκρίνονται στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του προγράμματος σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Συνεπώς, είναι εντελώς αβάσιμη η πληροφορία ότι συμβαίνει για πρώτη φορά διασκευή κειμένου».

 

(Πηγή Φωτο: Eurokinissi)


Πηγή: news247.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!