Τρεμόπουλος: Δεσμευόμαστε για το παραλιακό μέτωπο από το στρογγυλό τραπέζι της «Οικολογίας Αλληλεγγύης». Καθαρή θάλασσα, φυσικές ακτές, πράσινο τόξο, θαλάσσια συγκοινωνία

Αυτοδιοικητική Κίνηση Κ. Μακεδονίας «Οικολογία-Αλληλεγγύη»
Πτολεμαίων 29Α , 54630 Θεσσαλονίκη, τηλ. / fax 2313 319770
e-mail: ecology-trem@nath.gr                         www.eco-solidarity.gr
        
                   Θεσσαλονίκη 20.12.2018

Καθαρή θάλασσα, φυσικές ακτές, πράσινο τόξο, θαλάσσια συγκοινωνία
Τρεμόπουλος: Δεσμευόμαστε για το παραλιακό μέτωπο από το στρογγυλό τραπέζι της «Οικολογίας Αλληλεγγύης»
Σε υψηλό επιστημονικό επίπεδο, αλλά και με οραματικά χαρακτηριστικά για την άλλη πόλη που είναι εφικτή, εξελίχθηκε η συζήτηση σε στρογγυλό τραπέζι που διοργάνωσε η «Οικολογία - Αλληλεγγύη» για τα θέματα του παραλιακού μετώπου, παρά την απουσία θεσμικών εκπροσώπων της Περιφέρειας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
«Δεσμευόμαστε από τα συμπεράσματα για το παραλιακό μέτωπο, που προέκυψαν από το εντυπωσιακό για την ποιότητά του στρογγυλό τραπέζι», δηλώνει ο υποψήφιος Δήμαρχος της «Οικολογίας Αλληλεγγύης» Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Καταλαβαίνουμε την αμηχανία των εκπροσώπων Περιφέρειας και Δήμου Θεσσαλονίκης και την έλλειψη οράματος και προτάσεων αλλά προχωράμε στη μέγιστη δυνατή συσπείρωση. για να δούμε τις προτάσεις μας να εφαρμόζονται. Μια άλλη Θεσσαλονίκη είναι εφικτή».
Το κύριο συμπέρασμα ήταν ότι η μελέτη για τη σύνταξη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, που έχει ήδη προκηρυχθεί από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, θα πρέπει να βασιστεί και να σεβαστεί κατά κύριο λόγο τα φυσικά χαρακτηριστικά της ακτογραμμής του Θερμαϊκού Κόλπου, τους διεθνούς σημασίας υγροτόπους, τις φυσικές αμμουδιές που έχουν διασωθεί ακόμη και στην ακτή Σοφούλη, τους απότομους γκρεμούς στο Καραμπουρνάκι και στο Μεγάλο Έμβολο, χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές παρεμβάσεις εκεί.
Επίσης, να εξυγιάνει και να αναδείξει τις εκβολές των δύο μεγάλων χειμάρρων, του Δενδροποτάμου στα δυτικά και του Ανθεμούντα στα ανατολικά και να ενοποιήσει το πάρκο της νέας παραλίας, μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Νίκης και μετατροπή της επιφάνειας σε πεζοτραμοποδηλατόδρομο, με τα υπόλοιπα παράκτια πάρκα της παλιάς παραλίας (Λ. Πύργου, πλ. Αριστοτέλους, πλ. Ελευθερίας) και με ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο, που θα μπορούσε να διαμορφωθεί στην περιοχή του λιμανιού – παλιού σιδηροδρομικού σταθμού – Λαχανόκηπων, ως η «πράσινη» Δυτική Είσοδος. Επιπροσθέτως, να αποτελέσει την αφετηρία επάνω στην οποία θα επεκταθεί η δημιουργία ενιαίου δικτύου πράσινων και πολιτιστικών χώρων Θεσσαλονίκης, έως τα περιαστικά δάση.
Ακόμη, να συνδυαστεί με πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού των αντλιοστασίων του αποχετευτικού δικτύου, ολοκλήρωση του αποχετευτικού συστήματος, ορθή και υπεύθυνη λειτουργία της μονάδας κατεργασίας αποβλήτων της Βι.Πε.Θ, βελτίωση της ποιότητας των νερών του Θερμαϊκού και διενέργεια «πράσινων» αντιπλημμυρικών έργων και μέτρων αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Κρίσιμης σημασίας αναδείχθηκε και η κριτική στους νέους κανόνες που διέπουν τα Ειδικά Χωροταξικά Σχέδια, καθώς στην προσπάθεια να γίνουν οι διαδικασίες ταχύτερες και ευκολότερες, δημιουργούνται κίνδυνοι αποσπασματικών προσεγγίσεων, ιδιωτικών σχεδιασμών και ανεπίστρεπτων ανεπιθύμητων παρεμβάσεων.
Στη συζήτηση συνεισέφεραν με τις απόψεις τους κυρίως οι:
  • Ζάγκας Θ., Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, ο οποίος τόνισε τη σημασία του «Στρατηγικού Σχεδίου για το Πράσινο της Θεσσαλονίκης» του 2006 και την αναγκαιότητα ανάπτυξης περιαστικού δασικού τόξου από τη Θέρμη μέχρι τον Γαλλικό, με τη δημιουργία πράσινων διαδρόμων και ένωσή του με τις ακτές.
  • Καλογήρου Ν., Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ, που αναφέρθηκε στα προβλήματα των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων, σε προβληματικά σημεία του σημερινού παραλιακού μετώπου, αλλά και παρεμβάσεων που έχουν γίνει εντός της πόλης, ενώ τόνισε την ανάγκη ενός συνολικότερου σχεδιασμού και της σύνδεσης της ακτής με τα ενδότερα,
  •  Στυλίδης Ι., Αν. Καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Παν. Θεσσαλίας, ο οποίος παρουσίασε καλά παραδείγματα από πόλεις του εξωτερικού, ενώ υπογράμμισε και τη σημασία του συμμετοχικού κοινωνικού σχεδιασμού,
  • Μαριόγλου Κ., στέλεχος της Κίνησης 136, πρώην πρόεδρος εργαζομένων ΕΥΑΘ, που αναφέρθηκε στον κακό σχεδιασμό του αποχετευτικού και την έλλειψη συντήρησης των αντλιοστασίων, που μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντική υποβάθμιση του Θερμαϊκού, τα λύματα που πέφτουν στον Δενδροπόταμο, τη λειτουργία εκτός προδιαγραφών της μονάδας κατεργασίας αποβλήτων της ΒΙΠΕΘ,
  •  Αλβανού Λ., εκπρόσωπος του Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Θερμαϊκού Κόλπου, η οποία παρουσίασε τις νέες περιοχές στις οποίες έχει επεκταθεί η δικαιοδοσία του Φορέα, τη σημασία της οικοσυστημικής και κοινωνικο-οικολογικής προσέγγισης, την ανάγκη λήψης μέτρων για την κλιματική αλλαγή, αλλά και τη νέα ευρωπαϊκή λογική για αντιπλημμυρικά έργα, σε συνεργασία με τη φύση και την εφαρμογή μέτρων φυσικής συγκράτησης των νερών,
  • Τσολάκης Χ., Πρόεδρος Κοινότητας Κλειδίου του Δ. Αλεξάνδρειας Ημαθίας, ο οποίος έθεσε την αναγκαιότητα συμπερίληψης και των παράκτιων περιοχών της Ημαθίας και της Πιερίας στον σχεδιασμό, αλλά και για τη σημασία που μπορεί να αποκτήσει η θαλάσσια συγκοινωνία με τη Θεσσαλονίκη για αυτούς τους Νομούς και για τη Χαλκιδική.
  • Βάης Δ., μέλος της Ομάδας για το παραλιακό μέτωπο της Καλαμαριάς, που τόνισε την ανάγκη να αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα των ακτών του Θερμαϊκού.

Ιδιαίτερα χρήσιμες ήταν και οι τοποθετήσεις πολλών μελών και φίλων της Οικολογίας Αλληλεγγύης.

________________________


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!