Στη Θεσσαλονίκη μετά την ταλαιπωρία με την πτήση της Ryanair
Μετ' εμποδίων έγιναν το Σάββατο πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων, που επιφύλαξαν ταλαιπωρία για εκατοντάδες ταξιδιώτες.
Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Fraport, Γιάννης Παπάζογλου, ανακοίνωσε ότι η κατάσταση στο αεροδρόμιο έχει ομαλοποιηθεί, ενώ νωρίτερα είχε ενημερώσει ότι πραγματοποιούνταν τέσσερις προσγειώσεις και απογειώσεις ανά ώρα, ενώ υπό κανονικές συνθήκες είναι 6-7 επτά.
Χαρακτηριστική ήταν η ταλαιπωρία για 184 επιβάτες που ταξίδευαν από το Λονδίνο με την Ryanair και βρέθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας. Εκεί παρέμεναν από χθες 89 άτομα, που σήμερα κατάφεραν να φτάσουν τελικά στη Θεσσαλονίκη. Μερικοί μεταφέρθηκαν με πτήση της Aegean, και άλλοι με πούλμαν.
Για το περιστατικό επενέβη το υπουργείο Μεταφορών, που ναύλωσε αεροσκάφος για να γίνει το ταξίδι, επιρρίπτοντας ευθύνες στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία.
«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης» δήλωσε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
Παράλληλα, έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν στη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.
«Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών» τονίζει το υπουργείο και προσθέτει:
«Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας».
Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Αεροπορική Εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.
H Fraport ανέφερε ότι οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία είχαν παραμείνει ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης χάρη στην αξιοποίηση στόλου 9 αποχιονιστικών μηχανημάτων, αποπαγοποιητικού εξοπλισμού και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο.
Επίσης, η εταιρία υποστήριξε πως οι καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων που παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιρειών.
Σε ανακοίνωσή της η Ryanair σημείωσε πως «η πτήση από το Λονδίνο Στάνστεντ προς τη Θεσσαλονίκη (4 Ιανουαρίου) εκτράπηκε προς την Τιμισοάρα εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση.
»Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας ».
Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.
Πηγή: www.efsyn.gr
