Επιστολή απο 320 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών και το Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα για ΓΠΣ Θεσσαλονίκης- Επιστολή Υποψηφίους Δημάρχους -Είναι καταστροφικό. Παρατηρήσεις, επιπτώσεις και πολιτικά επιχειρήματα!


320 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών και το Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα,

Θέμα: Επιστολή των 320 μεγάλων επιχειρήσεων και του Νέου Ρεύμα - Νέο Όραμα προς τους υποψήφιους Δημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους του Δήμου Θεσσαλονίκης σχετικά με το ΓΠΣ του Δήμου και τις καταστροφικές διατάξεις που αυτό εμπεριέχει. Να μην δεσμευτεί για πολλά χρόνια καταστροφικά η πόλη βδομάδες πριν τις εκλογές.

Επιστολή προς τους υποψηφίους Δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους του Δήμου Θεσσαλονίκης απέστειλαν οι 320 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών και το Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα, σχετικά με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας τις καταστροφικές και αντιφατικές  διατάξεις που αυτό περιλαμβάνει και προτείνοντας να υλοποιηθούν οι απαραίτητες διορθώσεις και να μην ψηφιστεί το ΓΠΣ τη συγκεκριμένη περίοδο 6 εβδομάδες πριν τις εκλογές, παρουσιάζοντας τα αντίστοιχα ουσιαστικά, πρακτικά και πολιτικά επιχειρήματα που επιβεβαιώνουν τις καταστροφικές διατάξεις για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Κυρίαρχα στοιχεία ήττας της πόλης στο σχέδιο ΓΠΣ είναι η αποδοχή μεγάλης μείωσης πληθυσμού, η απομάκρυνση- θάνατος της παραγωγικής ικμάδας χαμηλής όχλησης και η παρερμηνεία της Σεβέζο που ερημώνει τη δυτική Θεσσαλονίκη, μετά τόσα χρόνια κρίσης και ανεργίας. Ούτε παραγωγή, ούτε υπηρεσίες!  

Ακολουθεί η αναλυτική επιστολή των 320 μεγάλων επιχειρήσεων και ενώσεων πολιτών και του Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα της πόλης

7/04/19
Προς τους υποψηφίους Δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους του Δήμου Θεσσαλονίκης

Θέμα: ΓΠΣ Δήμου Θεσσαλονίκης- περιέχει καταστροφικές διατάξεις!

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι Υποψήφιοι Δήμαρχοι,

Με κάθε σεβασμό παρατηρούμε με αγωνία την προσπάθεια να περάσει το ΓΠΣ του Δήμου 6 εβδομάδες πριν τις εκλογές και την προφανή αλλαγή διοίκησης και προτεραιοτήτων στο Δήμο.
Όλοι διαγκωνίζονται για το ποιος αγαπά την πόλη, αλλά οι διατάξεις του ΓΠΣ είναι καταστροφικές.
Όλοι γνωρίζουν ότι το υπερκείμενο Περιφερειακό Χωροταξικό δεν ολοκληρώθηκε, άρα ότι ψηφιστεί θα παράγει ανεπίστρεπτες καταστροφικές επιπτώσεις, ακόμη και να διορθωθούν αργότερα.
Υπάρχουν 2 μεγάλες ανατροπές στα δεδομένα και ίσως για αυτό εσπευσμένα εισάγεται:
1) Με την απόφαση της ΠΚΜ 141/18 που είναι νεώτερη της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου 01/2018, ανατρέπονται οι μέχρι τούδε προβλέψεις στο ΓΠΣ ... γιατί φέρνει από το παράθυρο και παράνομα και νέες μονάδες υψηλής όχλησης Σεβέζο μέσα στον αστικό ιστό, αντί να επιβάλει στις υπάρχουσες μέτρα προστασίας από το 2012 στο 2015. Ακόμη και η ΚΥΑ ΦΕΚ του ΥΠΕΝ δεν επιτρέπει νέες Σεβέζο και το ΦΕΚ όμορου Δήμου.

2) Η ΕΕ και ο Πρόδρος Juncker, σε προσωπική επιστολή προς Νίκο Φιλίππου για λογαριασμό των 320, διευκρίνισε ότι ... η ΕΕ δεν προβλέπει  μετεγκαταστάσεις- λουκέτα στην παραγωγή και δεν προβλέπει χάρτες ερήμωσης με λουκέτα εκτός ορίων υψηλής όχλησης στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Επειδή το ΓΠΣ είναι πολλές σελίδες σας επισυνάπτουμε την κρίσιμη αποδελτίωση καθώς και τις πρώτες παρατηρήσεις.

Η πρόταση μας είναι: να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να μην ψηφιστεί στην περίοδο αυτή το ΓΠΣ. Αφορά το μέλλον της Πόλης. Έχει καταστροφικές και αντιφατικές διατάξεις. Απορούμε πως διατυπώνονται ακόμη παρόμοιες προβλέψεις. Θαρρείς και δεν βλέπουμε την ύφεση και υποχώρηση της πόλης.

Είμαστε εκπρόσωποι από τις 320 επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών που υπέγραψαν κοινό έγγραφο για τις απαραίτητες διορθώσεις στο περιφερειακό χωροταξικό και τα παρεπόμενα ΓΠΣ. Παρόμοια έγγραφα και ουσιαστικές θέσεις για το χωροταξικό υπέγραψαν η ΠΕΔ με 38 Δήμους, 5 Δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης με 400.000 κατοίκους, 8 βουλευτές, 4 ευρωβουλευτές,- όλων των κομμάτων, 4 οικονομικοί φορείς και επιμελητήρια με ~70.000 μέλη και οι 320 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών με ~15.000 εργαζόμενους και το 50% του ΑΕΠ της ΠΚΜ.

Με εκτίμηση,

αλφαβητικά: Ζήσης Κώστας, Μπόγιας Χρήστος, Ναξιάδης Μενέλαος, Νικολαίδου Έλλη, Φιλίππου Νίκος


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
Δεν είναι κατανοητό ότι καταστρέφεται η Θεσσαλονίκη;
Δεν το ισχυριζόμαστε εμείς, αλλά οι διατάξεις του ΓΠΣ Φάση 2.
Δεν υπάρχουν παρόμοιες διατάξεις σε κανένα ρυθμιστικό ή άλλο περιφερειακό χωροταξικό, ούτε στην Αττική.
Για την υψηλή όχληση δεν υπάρχει καμιά τέτοια διατύπωση στην Αττική, ανατολική Θεσσαλονίκη, ούτε σε ολόκληρη την ΕΕ.

Είναι καταστροφική η μελέτη, καταδικάζει τη Θεσσαλονίκη σε συνέχιση της υποβάθμισης με βίαια και με ατεκμηρίωτα νομικά και τεχνικά πολεοδομικά μέτρα.
Συνεχίζει τη βίαιη αποπαραγωγικοποίηση της Θεσσαλονίκης και επιμένει με το αποτυχημένο αφήγημα της πόλης των υπηρεσιών, που δεν πέτυχε πουθενά στον κόσμο, φυσικά ούτε και στη Θεσσαλονίκη.
Περιέχει καλλιλογίες για ανάπτυξη και αξιοποίηση περιοχών (κυρίως δυτικών) όταν την ίδια στιγμή:
1) με την απομάκρυνση- θάνατο της χαμηλής όχλησης και της μέσης “σκοτώνεται” η παραγωγή και οι θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα την έκρηξη της ανεργίας, σε μια πόλη ... πρωτεύουσα της ανεργίας.
2) με την αμφίσημη τακτική ότι για τις Σεβέζο ... να μελετήσουμε επιπτώσεις και περιορισμούς (ενώ η ίδια η Σεβέζο και η ΕΕ ρητά δεν προβλέπει κάτι τέτοιο) στην ουσία αναιρεί την ανάπτυξη δυτικά ακυρώνοντας το επιχειρηματικό κέντρο και το εκθεσιακό κέντρο. Αφήνει βούρκο το δυτικό θαλάσσιο μέτωπο και τα 750 ή όσα είναι τα στρέμματα του Δήμου. Στο τέλος, αναφέρεται στην ανάπτυξη της περιοχής  με πάρκο και μουσείο ενώ την ίδια στιγμή ακυρώνει έργα!
Παραδέχεται ότι με  τη συρρίκνωση και το μοντέλο της πόλης των υπηρεσιών ... χάθηκε πληθυσμός από 400.000 σε 320.000 ή 225.000! Ο Δήμος αναφέρει 360.000.  Πιθανότερο σενάριο είναι η διατήρηση της μείωσης στις 325.000. Παραδέχεται τη δυσμενέστερη δημογραφική εξέλιξη, από τους 560.000 κατοίκους!
Εσφαλμένη είναι η παραδοχή για  τον ορισμό ‘’οχλούσα’’ και ‘’μη οχλούσα’’. Οχλούσα,  ό,τι παραγωγικό, δηλαδή χαμηλή και μέση όχληση παραγωγής, μη οχλούσα οι υπηρεσίες. Επίσημα η παραγωγή χωρίζεται σε χαμηλή, μέση και υψηλή όχληση!   Είναι άτοπος όλος ο συλλογισμός
Καταδικάζει χωρίς σύννομο λόγο όλη την παραγωγή χαμηλής και μέσης όχλησης σε απομάκρυνση, δηλαδή λουκέτα- θάνατο της παραγωγής και αύξηση της ανεργίας, χωρίς τούτο να είναι δεκτό. Δεν υπάρχει παρόμοια ρύθμιση στο ρυθμιστικό Αθήνας με 5  εκατομμύρια πληθυσμό, σε όλα τα περιφερειακά χωροταξικά, πουθενά.
Δεν απελευθερώνει και δεν αξιοποιεί τη δυτική Θεσσαλονίκη, με την εκμετάλλευση των Λαχανοκήπων, που είναι ο βούρκος “ντροπή” της πόλης, καταστρέφει την παραγωγική της δομή, την επανάχρηση των κενών κτιρίων και επαγγέλεται την προσέλκυση υπηρεσιών ακόμη και εκθεσιακών,  όταν .... η μελέτη ξεχνάει το εκθεσιακό κέντρο και το επιχειρηματικό κέντρο στους Λαχανόκηπους με εγκεκριμένες μελέτες. Αναφέρει την συρρίκνωση της ΔΕΘ στο μισό του υπάρχοντος χώρου από τα 172 στρέμματα. Η αποθέωση της αντίφασης.
Ούτε παραγωγή, ούτε υπηρεσίες!
Το μοντέλο city break χωρίς παραγωγή και χωρίς υπηρεσίες, που ανακαλύφθηκε;
Το νέο ρυθμιστικό και ΠΠΧΣΣΑ δεν είναι θεσμοθετημένο, άρα πως σχεδιάζει χωρίς τελικό χωροταξικό με τις σφοδρές αντιδράσεις όλων σε μερικές βασικές διατάξεις, λουκέτα, μετεγκαταστάσεις, ερήμωση από τους ανυπόστατους χάρτες Σεβέζο δυτικά.
ΔΕΘ- από τη μια αποδέχεται την παραμονή στο κέντρο, που δεν ξανάγινε στον κόσμο νέο εκθεσιακό στο κέντρο, από την άλλη συμφωνει στη μετεγκατάσταση εκτός πόλης και 3η αντίφαση ... δεν κρίνεται σκόπιμο δυτικά εκτός σχεδίου. Σε όλα τα μέρη του κόσμου τα νέα εκθεσιακά γίνονται μόνο στις παρυφές των πόλεων, ποτέ στο κέντρο, ποτέ μακρυά! Δηλαδή ενώ επαγγέλλεται υπηρεσίες και δραστηριότητες, την ίδια στιγμή καταστρέφεται η εκθεσιακή ταυτότητα της πόλης. Αποδέχεται το μικρότερο εκθεσιακό, δηλαδή να χάσει η Θεσσαλονίκη εκθεσιακούς χώρους. Οι απόψεις του δήμου είναι αμφίσημες. Αποδέχονται και  τη μετεγκατάσταση αλλά  αποδέχονται και ένα μικρό εκθεσιακό.   Απολύτως αντιφατικά και καταστροφικά.
Προτείνεται νέος θύλακας καινοτομίας δυτικά, ενώ η μόνη λύση είναι να χαρακτηρισθούν χώροι καινοτομίας ΟΛΟΙ οι κενοί χώροι του νομού, με τα ~600.000 μ² κενά κτίρια. Να μην δημιουργηθούν  συγκεκριμένα συμφέροντα real estate. Τα ίδια προτείνει και ο Δήμος.
Για τις Σεβέζο: προτείνει την απομάκρυνση τους, ενώ πάλι αντίθετα το ΠΠΧΣΣΑ προβλέπει νέες Σεβέζο στον αστικό ιστό και η ίδια η Σεβέζο δεν προβλέπει μετεγκαταστάσεις ή περιορισμούς χρήσεων και λουκέτων εκτός των ορίων εγκαταστάσεων Σεβέζο. Τι υποκρύπτει η πρόταση; Αποδοχή των περιορισμών χρήσεων λόγω Σεβέζο, ενώ προβλέπει απομάκρυνση. Τι προτείνει η ΠΚΜ: νέες Σεβέζο και ερημοποίηση πέριξ των εκτάσεων.
Ποια είναι η αλήθεια: ούτε νέες Σεβέζο στον αστικό ιστό, ούτε κύκλοι ερήμωσης πέριξ. Ο Δήμος πάλι αμφίσημα προτείνει και απομακρύνσεις με αντιφάσεις. Πάλι προβλέπει απομάκρυνση, ενώ η ΠΚΜ προβλέπει νέες Σεβέζο. Ελάχιστη μνεία στα μέτρα ασφαλείας όπως προβλέπει η Σεβέζο μέχρι το 2015.
Αφήνει αίολο το θέμα των παράνομων ζωνών ερήμωσης δυτικά πέριξ Σεβέζο, αναφέρεται για ατύχημα στο αγκυροβόλιο, ΕΝΩ είναι σε πλήρη γνώση των υπηρεσιών ότι η Σεβέζο δεν προβλέπει περιορισμούς εκτός ορίων εγκαταστάσεων Σεβέζο. Ορατές οι σκοπιμότητες.
Υπάρχει η πλήρης τεκμηρίωση για όλα!


ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ:
Αφανίζει τον υπόλοιπο παραγωγικό ιστό, μετά 10 χρόνια κρίσης. Δημιουργεί φτώχεια, ανεργία και μείωση εισοδημάτων!
Δεν υπάρχουν παρόμοια πουθενά στη χώρα, ούτε αλλού. Ποια η σκοπιμότητα;
Συνεχίζει την ερήμωση δυτικά στους Λαχανόκηπους και την αφήνει σε υποβάθμιση χωρίς λόγο.
Καταστρέφει τον εκθεσιακό χαρακτήρα της πόλης με μισό εκθεσιακό στο κέντρο και όχι με μεγάλο στους Λαχανόκηπους- χωρίς κρατική χρηματοδότηση.
Καταστρέφει το επιχειρηματικό κέντρο στους Λαχανόκηπους και το δίνει “δωράκι” στο λιμάνι!
Με  τη συνθήκη Σεβέζο είναι συνεχώς σε αθεράπευτες αντιφάσεις. Από τη μια ζητά την απομάκρυνση- που δεν είναι δυνατή, αλλά από την άλλη δέχεται την ερημοποίηση εκτός των ορίων των εγκαταστάσεων Σεβέζο.  Στην ΕΕ, στην Αθήνα και σε όλα τα περιφερειακά χωροταξικά δεν προβλέπονται ζώνες ερήμωσης εκτός ορίων εγκαταστάσεων. Είναι επιβεβαιωμένο από την ίδια την Σεβέζο, την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής και  καταληκτικά πρόσφατα από την ΕΕ και τον Πρόεδρο Juncker, ειδικά για  τη Θεσσαλονίκη και την Περιφέρεια.
Δέχεται τη συρρίκνωση της ΔΕΘ στο μισό, την ίδια ώρα αναφέρει για μετεγκατάσταση μακρυά. Χάνουμε και την εκθεσιακή ταυτότητα και όποιες υπηρεσίες.
Για τη ζώνη καινοτομίας, αναφέρει νέους θύλακες και όχι όλα τα κενά κτίρια του νομού και του Δήμου που είναι  ~ 600.000 μ²
ΠΟΛΙΤΙΚΑ:
Σε περίοδο εκλογών είναι περίεργο και για αυτούς που διεκδικούν ψήφο και για αυτούς που έχουν σκοπιμότητες και για τους ψηφίζοντες και για τους σιωπούντες.
Δεν έχει υπογραφεί το ΠΠΧΣΣΑ.
Το επιχείρημα ότι θα κάνουμε τροποποιήσεις είναι σαθρό και αίολο. Στην ενδιάμεση περίοδο θα παραχθεί έννομο αποτέλεσμα με καταστροφικές επιπτώσεις.
Στο τέλος της δημοτικής θητείας θα ψηφιστεί η “καταστροφή”  της Θεσσαλονίκης;
Σε όλα τα ρυθμιστικά, ΓΠΣ και περιφερειακά χωροταξικά δεν προβλέπονται τέτοιες διατάξεις για τα λουκέτα στη χαμηλή όχληση της παραγωγής, ούτε κανένας περιορισμός από Σεβέζο.
Διατυπώθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, σχόλια για “δωράκια” του επιχειρηματικού κέντρου από τους Λαχανόκηπους στο λιμάνι- σκανδαλωδώς!
Νέοι άνθρωποι και πολιτικά πρόσωπα που διαγκωνίζονται ότι “αγαπούν” την περιοχή θα  ανεχτούν ή θα ψηφίσουν τις καταστροφικές διατάξεις, που καταστρέφουν την πόλη και δεν υπάρχει άλλο παράδειγμα στην Ελλάδα και ΕΕ.
Που είναι η προσπάθεια ενημέρωσης άλλων πολιτών και  φορέων; Δεν  υπάρχει;  Τι θα  ειπωθεί μετά;  Ότι σιωπηρά συναίνεσαν, ότι θα τα αλλάξουμε αφού “πεθάνουν” οι υπόλοιποι, ότι δεν γνωρίζαμε, ότι δεν “ανέβασαν” το θέμα, ότι σιωπήσαμε, ότι θα γίνουμε η καταστροφή της “πόλης των υπηρεσιών” που δεν υπάρχει πουθενά στον  κόσμο;


               



Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!