Κλικ ζωής. Συγκλονιστικές μαρτυρίες ωφελούμενων του προγράμματος που σώζει ζωές. 7.716 κλήσεις από 7/9/2020 έως 22/3/21

 


Κλικ ζωής. Συγκλονιστικές μαρτυρίες ωφελούμενων του προγράμματος που σώζει ζωές.

7.716κλήσεις από 7/9/2020 έως 22/3/21

της Στελίνας Μαργαριτίδου

Ο κύριος Αλέκος έπεσε και χτύπησε το μάτι του. Όπως μου λέει τρέχει αίμα. Βρίσκεται σε πανικό.  Δεν ξέρει τι να κάνει. Τον ακούω στην τηλεφωνική γραμμή να φωνάζει βοήθεια. Τον καθησυχάζω. Επικοινωνώ στην άλλη γραμμή με το ΕΚΑΒ και τον αδελφό του. Ο κύριος Αλέκος νοσηλεύεται σήμερα στο νοσοκομείο των Σερρών. Σε λίγες ημέρες θα πάρει εξιτήριο*

Η κυρία Νίκη τηλεφώνησε στο «Κλικ Ζωής» από το βραχιόλι της. Δεν ακούω τίποτε. Γνωρίζω όμως ότι είναι αυτή και στο ιστορικό της αναφέρεται ότι έχει πρόβλημα βαρηκοΐας. Μιλώ όσο πιο δυνατά μπορώ . Πάλι δεν μου απαντά. Την καλώ στο σταθερό τηλέφωνο του σπιτιού της. Σηκώνει το τηλέφωνο, αλλά δεν μου μιλά. Τηλεφωνώ στον γιο της και του εξηγώ τι συμβαίνει. Πηγαίνει από εκεί. Του τηλεφωνώ μετά από λίγη ώρα για να μάθω τι συνέβη. Η κυρία Νίκη είχε πέσει δύο φορές στο μπάνιο. Χτύπησε το κεφάλι της, αλλά έχει συνέλθει κι αισθάνεται καλά. Πηγαίνουν για εξετάσεις.

Η κυρία Γεωργία επικοινωνεί με το κέντρο και αναφέρει ότι ο αδελφός της έπεσε στο μπάνιο. Δεν μπορεί να τον σηκώσει μόνη της και τα δηλωμένα στις επαφές της κυρίας Γεωργίας άτομα δεν  ανταποκρίνονται στις κλήσεις της. Είναι σε κατάσταση σύγχυσης και πανικού. Η ίδια είναι ωφελούμενη του προγράμματος «Κλικ Ζωής» αλλά ο αδελφός της όχι. Θέλει βραχιολάκι και γι αυτόν. Καλώ το ΕΚΑΒ. Το περιστατικό αντιμετωπίστηκε με επιτυχία. 

Αυτά είναι μόνο τρία από τα εκατοντάδες περιστατικά που καλείται να αντιμετωπίσει καθημερινά το ειδικευμένο προσωπικό του προγράμματος «Κλικ ζωής». Για την προστασία των ωφελούμενων, δεν αναφέρονται τα πραγματικά τους ονόματα, όμως όλα τα γεγονότα είναι πραγματικά και είναι μερικά μόνο από τις εκατοντάδες κλήσεις που δέχεται καθημερινά η υπηρεσία «Κλίκ Ζωής».


Πώς λειτουργεί το «Κλικ Ζωής»

Το πρόγραμμα αυτόνομης και ασφαλούς διαβίωσης «Κλικ ζωής» που υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ένα σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο , 7 ημέρες την εβδομάδα και 365 ημέρες το χρόνο.

Η συσκευή «Κλικ Ζωής» είναι συνδεδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης λειτουργίας, το οποίο στελεχώνεται από ειδικευμένο προσωπικό. Κοινωνιολόγοι και ψυχολόγοι του προγράμματος  αξιολογούν κάθε κλήση που δέχονται και υποστηρίζουν τους χρήστες. 

Άτομα ηλικίας 60+ με τη χρήση ενός κουμπιού πανικού που μπορεί να ενσωματωθεί στην τηλεφωνική τους συσκευή , ή να φορεθεί ως βραχιόλι στο χέρι, μπορούν να έχουν τις εξής υπηρεσίες :

Το κουμπί πανικού: Ο εξυπηρετούμενος πατά το κουμπί οποιαδήποτε στιγμή και συνδέεται άμεσα με το  τηλεφωνικό κέντρο. Γίνεται αξιολόγηση του περιστατικού από το ειδικευμένο προσωπικό και ανάλογα με την περίπτωση ειδοποιείται συγγενικό πρόσωπο, γείτονας, ή άλλες υπηρεσίες (ΕΚΑΒ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ  κλπ)

Η ανίχνευση πτώσης: Σ’ αυτή την περίπτωση παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης ανίχνευσης πτώσης ηλικιωμένου και άμεση επέμβαση .

Εντοπισμός ηλικιωμένου: (για άτομα με προβλήματα άνοιας). Το προσωπικό της υπηρεσίας 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον εξυπηρετούμενο όταν λαμβάνει έκτακτη ειδοποίηση από τη συσκευή τηλεειδοποίησης σε περίπτωση απώλειας προσανατολισμού του και εξόδου του από τα προκαθορισμένα όρια της περιοχής κίνησης του που έχει καθορισθεί.

2800 χρήστες , 1791 περιστατικά ψυχολογικής υποστήριξης

Όπως εξηγούν οι εκπρόσωποι της εταιρείας GNOMON INFORMATICS S.A, που είναι υπεύθυνοι για τη παροχή της υπηρεσίας , «η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε το ζήτημα των χιλιάδων ατόμων άνω των 60 ετών, οι οποίοι ζουν μόνοι τους και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για αυτονομία, αυτοεξυπηρέτηση, ποιότητα ζωής και ασφάλεια. Το ‘Κλίκ Ζωής΄ δεν είναι απλώς μια συσκευή που παρέχει  σύνδεση με ένα τηλεφωνικό κέντρο. Είναι μια γέφυρα επικοινωνίας μέσω της οποίας οωφελούμενος μπορεί να ζητήσει βοήθεια και άμεση παρέμβαση για όποια επείγουσα κατάσταση αντιμετωπίζει. O πληθυσμός της χώρας μας γηράσκει, ενώ εκτός από την αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης καταγράφεται και αύξηση του απόλυτου αριθμού των ατόμων της τρίτης ηλικίας. Η GNOMONINFORMATICSS.A με την 25ετή εμπειρία της, αλλά και τις ολοκληρωμένες εφαρμογές της σε συστήματα εξ αποστάσεως παρακολούθησης της υγείας, έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει στη χώρα μας στο κομμάτι της αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης εμπλουτίζοντας την εμπειρία και τις παροχές της, και με νέες υπηρεσίες,  στοχεύοντας στην αυτοματοποιημένη διάγνωση κρίσιμων και έκτακτων καταστάσεων.

Από τις 7 Σεπτεμβρίου 2020 μέχρι και τις 22 Μαρτίου 2021 το «Κλίκ Ζωής» έχει δεχθεί 7716 κλήσεις. Οι 1756 από αυτές αφορούσαν επείγοντα περιστατικά, ενώ σε 1791 περιπτώσεις οι ωφελούμενοι αναζητούσαν ψυχολογική υποστήριξη. Στη διάρκεια αυτού του διαστήματος έγιναν με την υποστήριξη του «Κλίκ Ζωής» 138 κλήσειςστο ΕΚΑΒ, ενώ το σύνολο των χρηστών της υπηρεσίας έχει ανέλθει στους 2800 στην Κεντρική Μακεδονία.

Το πρόγραμμα προσφέρεται δωρεάν για τρία χρόνια σε άτομα που διαβιούν στις περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Για αιτήσεις στο πρόγραμμα καλέστε στο 210 7004635
ή συμπληρώστε ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα
pkm.clickzois.gr

 


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!