ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Ν.Ε. Θεσσαλονίκης: Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των επιβατών στο Μετρό της Θεσσαλονίκης
Τα προβλήματα με τις ακινητοποιήσεις συρμών στη μέση των σηράγγων και με την ταλαιπωρία των επιβατών στους σταθμούς του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου άλλοτε βρίσκονται εκτός λειτουργίας οι κυλιόμενες σκάλες, άλλοτε τα ασανσέρ και άλλοτε τα εκδοτήρια των εισιτηρίων, έχουν γίνει πλέον μια καθημερινή πραγματικότητα. Επιπλέον, η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην έκδοση ενιαίου εισιτηρίου για το Μετρό και για τα λεωφορεία προσθέτει επιπλέον προβλήματα και ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
Είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει ότι το έργο, το οποίο καθυστέρησε αδικαιολόγητα και κόστισε τρεις φορές περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό του, παραδόθηκε τελικά στους πολίτες της Θεσσαλονίκης ημιτελές και ανέτοιμο λειτουργικά. Καθώς, παρά τη μεγάλη καθυστέρησή του επί των ημερών της σημερινής κυβέρνησης, δεν έγινε εφικτό να ολοκληρωθούν τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια, όπως προβλέπεται στις προδιαγραφές των αυτόματων Μετρό. Την αιτία για την προβληματική λειτουργία του Μετρό την αποκάλυψε ο δνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, στα εγκαίνια του έργου, όταν παραδέχθηκε ότι το έργο δεν παραδόθηκε όταν ήταν έτοιμο λειτουργικά, αλλά όταν το απαίτησε ο πρωθυπουργός. Με αποτέλεσμα οι δοκιμές που δεν πρόλαβαν να γίνουν, να γίνονται σήμερα κατά την εμπορική λειτουργία του έργου, με τους επιβάτες σε ρόλο πειραματόζωων, να μένουν μέρα παρά μέρα εγκλωβισμένοι σε συρμούς στο μέσο των σηράγγων και να υφίστανται καθημερινή ταλαιπωρία με τα ηλεκτρικά συστήματα που συχνά τίθενται εκτός λειτουργίας.
Προφανώς, η καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών και οι κίνδυνοι που προκαλεί το ανεπίτρεπτο γεγονός, ένα καινούργιο και υπερσύγχρονης τεχνολογίας Μετρό κάθε τόσο να παθαίνει βλάβες, δεν έχουν τόση σημασία, όσο έχει η εξυπηρέτηση των πολιτικών σκοπιμοτήτων της κυβέρνησης. Οι έγκαιρες προειδοποιήσεις μας πριν ακόμη να δοθεί το Μετρό σε λειτουργία, ότι ήταν ανέτοιμο και ημιτελές λειτουργικά, αντιμετωπίστηκαν με ψευδείς διαβεβαιώσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, που ως κυβέρνηση ολοκλήρωσε το 45% του Μετρό σε 3,5 μόλις χρόνια το διάστημα 2016-2019 και μάλιστα το πιο δύσκολο αντικείμενο της διάνοιξης των υπόγειων σηράγγων και της κατασκευής των υπόγειων σταθμών, χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις του προϋπολογισμού με αποζημιώσεις, εμπιστεύεται απολύτως το Μετρό ως ασφαλές και αξιόπιστο Μέσο Σταθερής Τροχιάς όχι όμως και την κυβέρνηση ,που είναι απολύτως αναξιόπιστη.
Ζητούμε από την κυβέρνηση να δείξει έστω και τώρα το απαιτούμενο ενδιαφέρον για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και να σταθεί στο ύψος της ευθύνης που επιβάλλει η εξυπηρέτηση και η ασφάλειά του. Η κυβέρνηση οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ,ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η ασφαλής και αξιόπιστη λειτουργία του ,διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθεί η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού στο νέο μεταφορικό μέσο. Επίσης ζητούμε να αναζητηθούν ευθύνες για εκείνους που, με τις εσφαλμένες αποφάσεις και τις ψευδείς διαβεβαιώσεις τους, προκάλεσαν την ταλαιπωρία που υφίσταται εδώ και τόσον καιρό το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό πρέπει να γίνει και στη Θεσσαλονίκη το πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο Μέσο Μεταφοράς, όπως συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα μέρη της γης.
Το γραφείο Τύπου
ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Ν.Ε. Θεσσαλονίκης