ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2015: Σχόλιο για την Ιστορία Γενικής Παιδείας, απο την Ανατολή Γκαγκοπούλου, φιλόλογο του 2ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου

br />
Σχόλιο για τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων στην Ιστορία Γενικής Παιδείας (20/5/2015)

Τα φετινά θέματα Ιστορίας Γενικής Παιδείας δεν έκρυβαν εκπλήξεις ή παγίδες για τους μαθητές. Απαιτούσαν απομνημόνευση πληροφοριών που παρέχει το σχολικό βιβλίο και όχι κριτική ικανότητα ή ιστορική σκέψη. Δεν ελέγχουν μεγάλο τμήμα της ύλης του μαθήματος, καθώς το βιβλίο είναι πυκνογραμμένο και περιλαμβάνει ελληνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια ιστορία δυόμισι περίπου αιώνων.
Συγκεκριμένα οι ορισμοί του Α1 θέματος ήταν ξεκάθαροι και αναμενόμενοι, οι προτάσεις που έπρεπε να χαρακτηριστούν ως σωστές ή λανθασμένες στο Α2 θέμα δεν παραπλανούσαν το μαθητή στις λεπτομέρειες, αλλά διατυπώνονταν ξεκάθαρα, το Β1 θέμα ήταν σαφές και σύντομο, ενώ μόνο το Β2 ζητούσε να συλλέξουν στοιχεία από δύο διαφορετικές ενότητες. Η πρώτη ομάδα ερωτήσεων ήταν χαμηλής δυσκολίας.
Στη δεύτερη ομάδα ερωτήσεων οι μαθητές έπρεπε να συγκεντρώσουν  πληροφορίες από τις δευτερογενείς πηγές ( ιστορικά κείμενα) και να επιβεβαιώσουν  όσα αναφέρονταν στο σχολικό εγχειρίδιο. Τόσο το Γ1 θέμα όσο και το Δ1 δεν απαιτούσαν από το μαθητή ιστορική σκέψη και κρίση ,όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, ενώ  για το όνομα «Γκρέι» (Άγγλος υπουργός εξωτερικών) που δεν αναφερόταν πουθενά στο σχολικό βιβλίο, δεν δόθηκε καμία διευκρίνιση.


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!