Προς νέες κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Αμετακίνητοι και έτοιμοι για νέες κινητοποιήσεις δηλώνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, που πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία από τα γραφεία του Οργανισμού, ενώ είναι σε εξέλιξη νέα συνάντηση μεταξύ του Χρήστου Στεφανίδη και των νομικών συμβούλων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να διερευνηθεί με ποιο ένδικο άλλο μέσο θα μπορούσε να παύσει η επίσχεση εργασίας, που κοστίζει ημερησίως για την επιχείρηση 170.000 ευρώ.

Χωρίς λεωφορεία και σήμερα η Θεσσαλονίκη, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν δεδουλευμένα τριών μηνών (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) και να βρίσκονται σε επίσχεση για δέκατη ημέρα.

Οι εργαζόμενοι δίνουν νέο ραντεβού για αύριο στις 10:30 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο της πόλης (ΕΚΘ), όπου θα δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου με τη διοίκηση του Κέντρου.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, επισήμανε «πλέον δεν υπάρχει επιστροφή. Θα μείνουμε στον δρόμο για όσο καιρό χρειαστεί, μέχρι να μας καταβάλουν τα δεδουλευμένα».

Νωρίτερα και για σχεδόν μία ώρα, περίπου 700 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ απέκλεισαν την οδό Παπαναστασίου, φωνάζοντας συνθήματα κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη και ζητώντας από τον πρόεδρο του οργανισμού, Χρήστο Στεφανίδη να τους καταβάλει τα δεδουλευμένα, ώστε να επιστρέψουν στην εργασία τους.

Μεταξύ των συνθημάτων που ακούστηκαν ήταν: «Αυτή η απεργία είναι η αρχή, θα είμαστε στο δρόμο για όσο χρειαστεί», «Αυτό είναι σωστό, εσύ να μην πληρώνεις κι εγώ να απεργώ», «Πρόεδρε δώσε μας λεφτά, να πάμε στη δουλειά μας, να βγουν τα αστικά».

Όπως εκτιμάται, οι επόμενες ώρες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για το μέλλον του ΟΑΣΘ, εν αναμονή και της απάντησης στο αίτημα για συνάντηση που έχει υποβληθεί από τους εργαζόμενους στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπρίτζη.

Άμεση συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ζητούν οι βουλευτές Α' και Β' Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Γκιουλέκας, Σταύρος Καλαφάτης, Έλενα Ράπτη, Θεόδωρος Καράογλου και Σάββας Αναστασιάδης.

Οι βουλευτές απέστειλαν κοινή επιστολή, την οποία συνυπογράφει και ο πρώην πρωθυπουργός, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης, Κώστας Καραμανλής.

Στόχος, όπως τονίζουν, είναι «να βεβαιωθούμε ότι θα δοθεί άμεση λύση στο μείζον πρόβλημα των ημερών, που είναι η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ και η συνεπαγόμενη ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης και των πολιτών, η οποία συνοδεύεται από σωρεία οικονομικών επιπτώσεων για εργαζόμενους, επιχειρήσεις, φοιτητές, μαθητές και τις οικογένειές τους».

PDF iconΤο κείμενο της επιστολής των βουλευτών

Έκκληση στην κυβέρνηση, τη διοίκηση και τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ για να ξεκινήσουν και πάλι να κυκλοφορούν τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, απηύθυνε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας προτού, όπως είπε, αναγκαστεί να στραφεί στη Δικαιοσύνη.

«Κάνω ακόμη μια έκκληση πριν αναγκαστώ να στραφώ στη Δικαιοσύνη: πρώτον, η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην αποπληρωμή μέρους των χρεών, τουλάχιστον αυτών που αναγνωρίζει, δεύτερον η διοίκηση του ΟΑΣΘ να κατευθύνει αυτά τα χρήματα, μόλις τα λάβει, στην αποπληρωμή των μισθών των εργαζομένων και τρίτον οι εργαζόμενοι να βγουν άμεσα στους δρόμους. Δεν μπορεί άλλο να συνεχιστεί αυτή η ταλαιπωρία του κόσμου» ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Ερωτηθείς πότε θα κινηθεί νομικά, απάντησε: «Περιμένω να μιλήσω τις επόμενες ώρες με τον υπουργό για να δω πού βρίσκεται ακριβώς η κατάσταση και θα τοποθετηθώ συνολικά».

Όπως είπε, η κατάσταση που επικρατεί έχει φτάσει στο απροχώρητο, καθώς ταλαιπωρούνται οι πολίτες και εκτίμησε ότι οι δέκα μέρες χωρίς αστικές συγκοινωνίες «είναι πραγματικά το όριο και των αντοχών της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης».

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ έχει ήδη προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός σχεδίου οριστικής τακτοποίησης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, μεταξύ Δημοσίου και επιχείρησης, με στόχο τη θεσμοθέτηση από 1ης Ιανουαρίου του 2017 νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία όμως θα φέρει και αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ και αλλαγές στα δρομολόγια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Χρήστος Στεφανίδης, για τους χρήστες της αστικής συγκοινωνίας που διανύουν έως και 6χλμ., το κόστος του εισιτηρίου από 1 ευρώ που είναι σήμερα θα κυμαίνεται στα 0,97-0,98 λεπτά, από 6χλμ. ως και 15 χλμ. θα ανέρχεται στο 1 ευρώ, όπως είναι και σήμερα, από 15 χλμ ως και 25 χλμ στο 1,15-1,17 ευρώ (ελαφρά αυξημένο) και από 25 χλμ και απεριόριστα θα παραμείνει στα 2 ευρώ.

Αναπροσαρμογές και στη μηνιαία κάρτα που προμηθεύονται οι χρήστες της αστικής συγκοινωνίας στον νομό Θεσσαλονίκης.

Επίσης, για τον εξορθολογισμό των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, έχει εξαγγείλει ότι θα ενισχυθούν με περισσότερα δρομολόγια οι γραμμές του κέντρου, που παρουσιάζουν πληρότητες άνω του 35%. Οι γραμμές που παρουσιάζουν πληρότητα άνω του 35% θα ενισχυθούν με ένα ακόμα λεωφορείο, με πληρότητα 45% - 60% με δύο αστικά και με 60% με τρία λεωφορεία.


Πηγή: www.efsyn.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!