Στόχος η ανάπτυξη με έμφαση στην απασχόληση τις επενδύσεις και τις υποδομές στην Μαγνησία

Η πρώτη θεματική ενότητα της δεύτερης ημέρας, είχε τίτλο”Προτάσεις για την ανάπτυξη της Μαγνησίας”. Η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, είπε πως η κυβέρνηση στοχεύει σε μια δίκαιη ανάπτυξη, διαφορετική από αυτή στην οποία στόχευαν “όσοι κακοδιαχειρίστηκαν τη χώρα τόσα χρόνια”. Τόνισε πως “Πρέπει η Μαγνησία να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί στην ανάπτυξη. Η Μαγνησία έχει πληγεί βαριά από την αποβιομηχάνιση. Έχουμε ένα σχέδιο για την ανασύνταξη μέσα από επενδύσεις στην πραγματική οικονομία και όχι στις φούσκες που έσκασαν και άφησαν συντρίμμια. Η κυβέρνηση έχει εκπονήσει σχέδιο για την επανένταξη της βιομηχανίας στην πόλη. Ο Βόλος επίσης θα μετατραπεί σε ένα κέντρο συνδυασμένων μεταφορών με το λιμάνι τον σιδηρόδρομο και το αεροδρόμιο. Προχωράει η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού του Βόλου με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχίαλου και το λιμάνι του Αλμυρού. Παράλληλα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας ύψους 54 εκ. Ευρώ θα βελτιώσει την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον ανάπτυξης των δημοσίων υποδομών και δημιουργούμε κίνητρα για επενδύσεις. Προϋπόθεση όμως είναι ο σεβασμός της εργασίας, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος. Θέλουμε μια δίκαιη, βιώσιμη, με οικολογικό πρόσιμο ανάπτυξη. Οι ρυθμοί ανάπτυξης δεν είναι αυτοσκοπός γιατί αν δεν είναι δίκαιη δεν είναι βιώσιμη. Δεν θέλουμε την “άνεργη ανάπτυξη” χωρίς δημιουργία απασχόλησης που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια”.

Σύμφωνα με την κ. Παπανάτσιου, η απασχόληση είναι το κύριο ζητούμενο με έμφαση και στις γυναίκες, καθώς αποτελούν το 65% των χρόνια ανέργων της περιοχής. Θέτοντας τους στόχους της επόμενης μέρας, μίλησε για ενίσχυση του λιανικού εμπορίου, της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας και της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. “Στόχος μας είναι να χρησιμοποιείται το προϊόν στην παραγωγή προστιθεμενης αξίας. Θέλουμε να κινητοποιήσουμε τους αγρότες προς την ποιοτική και βιώσιμη γεωργία αλλά και να ανανεώσουμε τον αγροτικό πληθυσμό, επανεκκινώντας παράλληλα το συνεταιριστικό κίνημα. Η Μαγνησία πρέπει να έχει ισόρροπη ανάπτυξη. Θα ενισχύσουμε τα αγροτικά προϊόντα, τα ελληνικά προϊόντα ενώ διαθέτουμε παράλληλα από το ΕΣΠΑ 120 εκ. Ευρώ στην ίδρυση τουριστικών επιχειρήσεων με στόχο τον δωδεκάμηνο τουρισμό σε ένα σχέδιο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης” ολοκλήρωσε.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, θέλησε να εστιάσει στην ανάγκη ποιοτικής κατανομής των πόρων. Όπως είπε “Η πράξη είναι η μοναδική αλήθεια. Δεν πρέπει να στρώνουμε το χαλί στους επενδυτές και μετά να βάζουμε νάρκες στις επενδύσεις. Η κυβέρνηση πρέπει να τολμήσει για να πετύχει. Το έργο της λίμνης Κάρλα κοστίζει πάνω από 300 εκ. Ευρώ και χρηματόδοτείται από τα αρμόδια υπουργεία, είναι το μεγαλύτερο οικολογικό έργο της Ευρώπης και υδρεύεται από αυτό η Μαγνησία. Έχουμε επίσης έργα περίπου 800 εκ. Ευρώ. Βέβαια η ανάπτυξη της Μαγνησίας εξαρτάται και από την ανάπτυξη της υπόλοιπης Ελλάδας”.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιώργος Πετράκος, μιλώντας για την αποστολή του Πανεπιστημίου, εκτίμησε ότι δεν μπορεί να παίξει αναπτυξιακό ρόλο σε μια περιφέρεια αν δεν έχει ποιότητα και μέγεθος. “Το Πανεπιστήμιο ήταν πάντα παρόν και προσπάθησε να συμβάλει στον σχεδιασμό και τη διαμόρφωση σχεδίων ανάπτυξης. Η μια πρόκληση είναι οι υποδομές. Δεύτερη πρόκληση είναι οι φοιτητικές εστίες. Ο τρίτος άξονας είναι το κέντρο διεθνών σπουδών που θα δημιουργήσουμε και επόμενος στόχος είναι το διεπιστημονικό κέντρο έρευνας που θα μας βοηθήσει εκεί που η μια επιστήμη συναντά την άλλη και όλες μαζί συναντούν την τεχνολογία”.

Ο Απόστολος Παπαδούλης, Γενικός Διευθυντής της ΑΕΔΕΠ υπογράμμισε ότι η πόλη μοιάζει ξεχασμένη αλλά “Τα προβλήματα είναι τόσο κοινότυπα που θα έπρεπε να έχουν λυθεί από καιρό”. Όπως εκτίμησε, για αυτά πρέπει να συνδράμουν το όραμα με τις ικανότητες και τη θέληση. “Συνηθίσαμε να θεωρούμε τουριστικό προϊόν το βουνό και τη θάλασσα. Αυτά όμως είναι η πρώτη ύλη πάνω στα οποία χτίζεις προστιθέμενη αξία. Το τουριστικό προϊόν είναι υπόθεση ενός τοπικού οργανισμού και έχει ανάγκη από ιδιοκτήτη. Για να έρθουν οι επενδυτές, πρέπει ο Δήμος και επενδυτές της πόλης, μαζί με το εργατικό κέντρο και τους τοπικούς φορείς να “Πάρουν το βαλιτσάκι τους” και να προσπαθήσουν να τους πείσουν”. Η Άσπα Γοσποδίνη, καθηγήτρια Πολεοδομίας και Αστικού Σχεδιασμού, ανέλυσε τις προτάσεις της για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στον αστικό ιστό, ενώ ο Λεωνίδας Μπακούρας, Γενικός Διευθυντής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ μίλησε για τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και τον ρόλο του φυσικού αερίου.\

Στο τραπέζι με το οποίο ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου, συζητήθηκε ο ρόλος της τεχνολογίας και της καινοτομίας στην ανάπτυξη της περιοχής. Ο Γιώργος Σταμπούλης, επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μίλησε για το Κέντρο Καινοτομίας του Πανεπιστημίου που θα στεγαστεί στην Κίτρινη Αποθήκη. Από την πλευρά του ο Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης, πληροφοριακός, πολιτσμολόγος, υπογράμμισε την ανάγκη να δημιουργηθεί ψηφιακή χάρτα πολιτισμού-τουρισμού της Μαγνησίας, ενώ ο Σωτήρης Μπαντάς, μίλησε για την Startup σκηνή και τις προοπτικές της. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων της Vodafone, Κωνσταντίνος Μηλαίος ανέλυσε τα δεδομένα στα δίκτυα νέας γενιάς και τις νέες υπηρεσίες και τέλος ο Γιάννης Κωτούλας, Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρείας e-trikala παρουσίασε το μοντέλο της έξυπνης πόλης.

Μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε τα συγχαρητήριά του στους διοργανωτές του Συνεδρίου και εξέφρασε την ευχή, ανάλογες πρωτοβουλίες να λαμβάνονται πιο συχνά εφεξής.

 


Πηγή: news247.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!