«Η Μαθητική Καινοτομία στην εποχή του κορωνοϊού - 13ο Διαδικτυακό Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής»

 


13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής


 «Η Μαθητική Καινοτομία στην εποχή του κορωνοϊού - 

13ο Διαδικτυακό Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής»

Ο κορονοϊός μας…εμπνέει

Μπορεί τα μαθήματα να γίνονται εδώ και μήνες μέσω της τηλεκπαίδευσης, ωστόσο η  τεχνολογία, η ευρηματικότητα των μαθητών, το μεράκι και το ταλέντο τους έδωσαν και φέτος σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για την Ανθρωπότητα, όχι μόνο καινοτόμες εφαρμογές, και πρωτότυπες εργασίες, αλλά κυρίως την ελπίδα ότι η δραστήρια και μαχητική νέα γενιά μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον.     

Εφαρμογές ρομποτικής, παιχνίδια,  ασκήσεις γυμναστικής αλλά και μελέτες με αντικείμενο την  πανδημία και το αποτύπωμά της στην καθημερινότητά μας ή εμπνευσμένες από αυτές, παρουσιάζουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων που παίρνουν μέρος στο 13οΜαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Για 13η συνεχή χρονιά , στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που γίνεται για 2η φορά διαδικτυακά, από τις 20 έως τις 23 Απριλίου, οι μαθητές της Κεντρικής Μακεδονίας  παρουσιάζουν περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες , από 80 σχολικές μονάδες και συμμετέχουν εξ αποστάσεως σε ένα τριήμερο εκπαίδευσης, καινοτομίας, διάδρασης και ευρηματικότητας περισσότεροι από 900 μαθητές και 190 εκπαιδευτικοί

Οι μαθητές αντιμετωπίζουν την πανδημία

Ένα καινοτόμο αποτελεσματικό σύστημα εξαερισμού σχολικών αιθουσών δημιούργησαν οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του ΑΠΘ.

Μαθητές από το Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας προτείνουν ένα ρομπότ που δίνει ανέπαφα αντισηπτικό στους χρήστες.

Το 1ο Γενικό Λύκειο Αγίου Αθανασίου  παρουσιάζει σύστημα καταμέτρησης ατόμων εντός των καταστημάτων, ώστε να πληρούνται οι όροι  αποφυγής συνωστισμού. Παράλληλα γίνεται και θερμομέτρηση πελατών.

Μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης από το Γυμνάσιο Ελληνογαλλικής σχολής Καλαμαρί υπόσχεται να δώσει λύση αναγνώρισης χρήσης μάσκας σε δημόσιους χώρους, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις λόγω της πανδημίας.

Η επανάσταση του 1821 , 200 χρόνια μετά με το πρίσμα της τεχνολογίας

Εφαρμογές, ιστοσελίδες, αλλά και παιχνίδια εμπνευσμένα από την Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές συνδυάζουν τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές για την ιστορία, μεταφέροντάς την έτσι  στη δική τους και στις επόμενες γενιές…

Στην κατηγορία εφαρμογές  έχουμε την εργασία Η επανάσταση του 1821 μέσα από το Scratch του 7oυ Σχολείου Αμπελοκήπων και το έργο 1821-Τέσσερα ψηφία «ξεσηκώνονται» για να «προγραμματίσουν» την Επανάσταση από το Δημοτικό Σχολείο Φρυγανιώτη. Επίσης η ομάδα μαθητών του 6ου Δημοτικού Σχολείουεμπνέονται και δημιουργούν μία ιδιαίτερη εφαρμογή για το 1821 και την Ελληνική Επανάσταση 

Στην κατηγορία Gamelandέχουμε το Δωμάτιο Απόδρασης 1821 από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας. Επιπλέον παιχνίδια scratch εμπνευσμένα από το 1821 έχουμε από το 2ο Δημοτικό Σχολείο  και το 7ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων.

Στην κατηγορία  websites έχουμε τους μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς που μας παρουσιάζουν την εργασία τους με τίτλο Ταξιδεύοντας προς την Ελευθερία Ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ενας ιδιαίτερος Ιστότοποςπαρουσιάζεται, με τίτλο «Το 1821 στα παλιά αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου» από  9ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης. Ενώ μία σύμπραξη σχολείων της Πιερίας - 2οΔημ Σχολείο Κολινδρού, 2οΔημΣχολείοΛιτοχώρου- 9ο Δημοτικό Σχολείο Κότρινας και Δημοτικό Σχολείο Ελάφου-Εξοχής μας μεταφέρουν στο 1821 στα παλια αναγνωστικά. Τέλος το Γυμνάσιο Φρυγανιώτη μας βάζει στο κλιμα για την μεγάλη γιορτή της Ελευθερίας.

Εφαρμογές μαθητών με στόχο την κοινωνική προσφορά

Οι μαθητές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν σειρά εφαρμογών, ώστε να βελτιώνεται η καθημερινότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνει το ρομπότ-αμφίδρομο μεταφραστή Braille, που προορίζεται για τυφλούς

4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς μας παρουσιάζει android εφαρμογή για ανθρώπους με μειωμένη όραση, ώστε να προσαρμόζονται στο φυσικό τους περιβάλλον μέσω αισθητήρων. Το ίδιο σχολείο έχει ετοιμάσει και μια πρωτότυπη εφαρμογή android για εύρεση ράμπας σε πεζοδρόμια για άτομα με αναπηρία.

Οι μαθητές από το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δημιούργησαν μια εφαρμογή με την οποία άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης διευκολύνονται ώστε να αναγνωρίσουν τα χρώματα. 

Μια διαδραστική εφαρμογή, η οποία απευθύνεται σε άτομα με  ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση και μπορεί να μετατρέψει ένα οποιοδήποτε κείμενο σε αρχείο ήχου - με το πάτημα ενός κουμπιού - είναι η πρόταση από τους μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης.

Οι μαθητές της σύμπραξης σχολείων του  5ου και 1ου ΓΕΛ Σερρών,  του 1ου ΕΠΑΛ Καβάλας και του ΕΕΕΕΚ Σερρών, κατασκεύασαν το ρομπότ «ΠΑΙΣ», το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη, την ανάπτυξη και την έκφραση δεξιοτήτων παιδιών που έχουν αυτισμό και κινητικά προβλήματα.

Η κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον

Η κλιματική αλλαγή και οι ραγδαίες πλέον αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο την ανθρωπότητα και γίνεται αφορμή για να αναπτύξουν τα παιδιά την ευρηματικότητα και την καινοτομία τους. 

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, παρουσιάζουν το σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιάς σε δασικές εκτάσεις με χρήση αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και ελέγχου θερμοκρασίας, ενώ παράλληλα υπάρχει εποπτεία από μη   επανδρωμένο μέσο ελέγχου.

Έναν ιδιαίτερο σεισμογράφο – γεώφωνο μας προτείνουν οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς, ο οποίος μέσω ενός συστήματος μέτρησης μηχανικών δονήσεων και μηχανικών ταλαντώσεων μάζας ελατηρίου καθώς και λογισμικού επεξεργασίας σήματος πραγματοποιεί μετρήσεις σεισμικών κυμάτων.

Τους δικούς τους μετεωρολογικούς σταθμούς έχουν κατασκευάσει οι μαθητές από το Γυμνάσιο Βιωματικής Μάθησης και από το Πειραματικό Γυμνάσιο του ΑΠΘμε συλλογή και επεξεργασία μετεωρολογικών δεδομένων μέσω μικροεπεξεργαστών  και ειδικού λογισμικού.

Ρομπότ, Τεχνητή Νοημοσύνη και 3DBluetooth ηχείο

Την δική του πρόταση για τον Μελλοντικό Φύλακα Σχολείου έχει το 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, αναγνωρίζοντας πρόσωπα μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού για τον έλεγχο της πρόσβασης και την προστασία της σχολικής μονάδας.

Μία εφαρμογή από το Λύκειο του Κολλεγίου Ανατόλια, μας υπόσχεται έλεγχο και πρόληψη επιβλαβών συνηθειών κατά την πολύωρη χρήση υπολογιστή.

Μαθητές από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας προτείνουν το σύστημα ασύρματης επίβλεψης ολιγομελών ομάδων, προτρέποντας  εκπαιδευτικούς να το χρησιμοποιήσουν για τον έλεγχο της παρουσίας των μαθητών τους και για την έγκαιρη ειδοποίηση, σε περίπτωση απομάκρυνσης ενός μαθητή.

Ομάδα μαθητών από το ΕΚ Ευόσμου προσομοίωσε και μοντελοποίησε τα σχολικά εργαστήρια των επαγγελματικών λυκείων διατυπώνοντας  προτάσεις και βελτιώσεις σχεδίασης μέσω ενός ειδικού λογισμικού.

Μία ρομποτική κατασκευή από την σύμπραξη Γυμνασίου Κοπανού και 2ουΓυμνασίου Νάουσας φιλοδοξεί να κάνει πιο εύκολο το δίπλωμα ρούχων στο σπίτι, ενεργώντας αυτόματα, μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί την κίνηση του χεριού.

Οι μικροίμαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας δημιουργούν ένα τριασδιάστατο μπρελόκ ενώμαθητές του Γυμνασίου Βιωματικής Μάθησης, παρουσιάζουν ένα δικό τους δημιούργημα: ένα 3DBluetooth ηχείο, πλήρως λειτουργικό.

Δεκάδες άλλες εργασίες θα παρουσιαστούν μέσα στο τετραήμερο 20-23 Απριλίου. Παιχνίδια γνώσεων και ψυχαγωγίας, εφαρμογές για κινητά,ρομποτικές κατασκευές, έρευνες και δημοσκοπήσεις, projectsγια την ασφάλεια στο διαδίκτυο, ιστορικές οπτικοακουστικές έρευνες για την επέτειο των 200 ετών από το 1821,  μαθητικοί ιστότοποι,  ηλεκτρονικά μαθητικά έντυπα, animation, comicsκαθώς και μουσικέςεφαρμογές.

Για τη μετάδοση

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του καναλιού Youtube της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας& Β/θμιαςΕκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στην ιστοσελίδα: www.math-syn-pli.gr.Παράλληλα θα μεταδοθεί και μέσω της Υπηρεσίας Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου καθώς και μέσω  των socialmediaτου ΝΟΗΣΙΣ.

Για άλλη μία χρονιά χορηγός Επικοινωνίας θα είναι η δημόσια τηλεόραση ΕΡΤ3και οι δημόσιοι ραδιοφωνικού σταθμοί 102FM& 958FM.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Όλο το πρόγραμμα του Συνεδρίου

https://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2021/03/synedrio-program-3.pdf



Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!