Χουρδάκης: Στη Βουλή η ανάγκη επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Χουρδάκης: Στη Βουλή η ανάγκη επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ερώτηση
και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε
ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Καθηγητής Μιχάλης Χουρδάκης, ζητώντας την
επανεξέταση και επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει
και της λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Στην
Ερώτηση επισημαίνεται ότι η διεύρυνση του δικτύου αναμένεται να εξυπηρετεί
σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό κατοίκων και επισκεπτών, καθιστώντας εύλογη την
επανεξέταση του ισχύοντος ωραρίου, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα
στις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και να αξιοποιείται πληρέστερα μία από τις
σημαντικότερες δημόσιες συγκοινωνιακές υποδομές της πόλης.
Παράλληλα,
επισημαίνεται ότι το αίτημα για επέκταση του ωραρίου έως τη 01:00 έχει ήδη
υποστηριχθεί τόσο από τον Δήμο Θεσσαλονίκης όσο και από την Ομοσπονδία
Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης, με το σκεπτικό ότι θα ενισχύσει
την ασφαλή μετακίνηση, την τοπική αγορά, την εστίαση και την αναψυχή, ενώ θα
συμβάλει στη μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης και της χρήσης ιδιωτικών
οχημάτων.
Με
την κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητούνται απαντήσεις σχετικά με τη θέση του
Υπουργείου για το αίτημα επέκτασης του ωραρίου, την πορεία αξιολόγησης των
επιχειρησιακών, τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων του μέτρου, το ενδεχόμενο
εφαρμογής του με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς και την εξέταση πιλοτικού
διευρυμένου ωραρίου κατά τη θερινή περίοδο ή σε περιόδους αυξημένης
επισκεψιμότητας. Παράλληλα, με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων ζητούνται οι
σχετικές μελέτες, εισηγήσεις, υπηρεσιακά έγγραφα και στοιχεία επιβατικής
κίνησης που αφορούν τον σχεδιασμό της λειτουργίας του Μετρό μετά την επέκταση
προς την Καλαμαριά.
Ο κ. Χουρδάκης δήλωσε:
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να προσαρμόζεται στις
πραγματικές ανάγκες της πόλης και όχι η πόλη στους περιορισμούς του Μετρό. Η
επέκταση προς την Καλαμαριά αποτελεί μια ευκαιρία να επανεξεταστεί το ωράριο
λειτουργίας, ώστε μια τόσο σημαντική δημόσια επένδυση να αξιοποιείται στο
μέγιστο προς όφελος των πολιτών, της τοπικής οικονομίας και της ασφαλούς
μετακίνησης.»

