Πρόταση της ομάδας Ecomobility του γυμνασίου Μυγδονίας για την αστική συγκοινωνία της Μυγδονίας





ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ-ΟΜΑΔΑ ECOMOBILITY

ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ECOMOBILITY
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ  ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ

Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΟΜΑΔΑΣ –ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Γυμνάσιο Μυγδονίας συμμετέχει και φέτος για 6η συνεχόμενη φορά στο πρόγραμμα ecomobility. Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο να προωθήσει την οικολογική μετακίνηση γιατί βρέθηκε ότι μια πολύ σημαντική συνιστώσα στην ρύπανση του περιβάλλοντος προέρχεται από την μετακίνηση των ανθρώπων μέσα στην καθημερινότητά τους.  Η ομάδα ecomobility ερευνά και στην συνέχεια προτείνει λύσεις   και απευθύνεται σε όσους μπορούν να τις υλοποιήσουν.  Είναι αυτονόητο ότι η συγκοινωνία του οικισμού των μαθητών του σχολείου είναι  βασικό μέρος της έρευνας και των προτάσεων.
Από την 1η  μας συμμετοχή στο πρόγραμμα ecomobility το 2012-2013 ασχοληθήκαμε με την αστική συγκοινωνία, επισκεφθήκαμε τον ΟΑΣΘ, στην 2η συμμετοχή το 2013-2014 καλέσαμε τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ στο σχολείο μας   , μας επισκέφθηκε με συνεργάτες του συγκοινωνιολόγους , του θέσαμε το πρόβλημα , συζητήσαμε πάνω σε αυτό , μιλήσαμε και για ευέλικτες λύσεις. Το 2014-2015 στην 3η συμμετοχή στο πρόγραμμα  μετά από πρόσκλησή μας στις 5-12-2014 έγινε στο σχολείο μας σύσκεψη με εκπρόσωπο του ΟΑΣΘ ,  του ΣΑΣΘ και του Δήμου Ωραιοκάστρου (από ΟΑΣΘ ο κ.Σπανός , από ΣΑΣΘ η κα Κωνσταντινίδου και από Δήμο Ωραιοκάστρου ο κ.Καραστερίου).


Στην σύσκεψη αυτή βασισθήκαμε στην παρακάτω φωτογραφία.
Όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία εκτός ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ οι δυο συγκοινωνιακές γραμμές 83 και 84 είχαν  για αρκετά χιλιόμετρα κοινή πορεία χωρίς κοινή στάση με αποτέλεσμα ο επιβάτης του Λαγκαδά πηγαίνει κατευθείαν στο Κέντρο της Θεσσαλονίκης ,ενώ της Μυγδονίας κάνει  2,5 χιλιόμετρα επιπλέον διαδρομή και αρκετές επιπλέον στάσεις  εκτός από την μετεπιβίβαση. Θέσαμε το πρόβλημα ,είπαμε ότι η αστική συγκοινωνία είναι ένα κοινωνικό αγαθό που πρέπει το κράτος να χορηγεί ισότιμα σε όλους τους πολίτες,  διαπιστώθηκε η αδικία   και αποφασίσθηκε ότι μια προσωρινή λύση θα ήταν η συνάντηση της Γραμμής 83 με την γραμμή 84 στην περιοχή του Δερβενίου κάτι που έγινε με αρχή την 4-4-2015.

Β. ΑΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ  ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ

Οι γραμμές του ΟΑΣΘ σύμφωνα με τα ισχύοντα σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες  διακρίνονται σε κεντρικές (χωρίς μετεπιβίβαση )  και σε περιφερειακές (με μετεπιβίβαση) . Από το Δερβένι  διέρχονται  οι γραμμές 83,84,85,86. Από τις γραμμές αυτές οι 84( Μυγδονία) ,85( Κριθιά – Εξαμίλι – Λευκοχώρι – Ευαγγελίστρια )  και 86 ( Λαγκαδίκια ) είναι περιφερειακές και μόνο η γραμμή 83 Κεντρική. Το περίεργο βέβαια είναι ότι η Κεντρική γραμμή της περιοχής (συνδέεται επιλεκτικά με περιφερειακές γραμμές που έχει το ΚΤΕΛ από την περιοχή των λιμνών ) και  δεν συνδέεται με τις περιφερειακές της περιοχής που είναι 3 από τις οποίες οι 2 αφορούν επιβάτες από τον  Δήμο Λαγκαδά.



Γ. ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Με νομοθετική ρύθμιση επειδή όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στα παρεχόμενο κοινωνικό αγαθό της συγκοινωνίας ορίζεται σαν Κεντρική Γραμμή για όλες τις γραμμές  που διέρχονται από το Δερβένι η γραμμή 83 και επομένως θα υπάρχουν 2 κοινές στάσεις (μία ανά κατεύθυνση)  στην περιοχή του Δερβενίου. Προτείνουμε οι στάσεις αυτές να είναι:
1.       Στην κατεύθυνση Λαγκαδάς-Θεσσαλονίκη    στην στάση ΑΡΤΟΖΑ στην έξοδο της Λητής επειδή η διαδρομή από την στάση αυτή είναι περίπου 700 τουλάχιστον μέτρα μικρότερη από την σήμερα ακολουθούμενη από την γραμμή 83. Βλέπετε την παρακάτω φωτογραφία.(προτείνουμε την μπλε διαδρομή από την κόκκινη)



2.       Στην κατεύθυνση Θεσσαλονίκη –Λαγκαδάς στην στάση ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ. Η στάση αυτή να είναι ON DEMAND , δηλαδή κατά παραγγελία. Η στάση αυτή είναι σε μια περιοχή απομακρυσμένη και είναι φυσικό ένα μεγάλο μέρος των επιβατών  από φόβο να μην επιλέγει την μετεπιβίβαση  εκεί , με αποτέλεσμα η στάση και ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες να είναι άδεια. Με τις σημερινές δυνατότητες της τεχνολογίας το on demand είναι εύκολα υλοποιήσιμο και το κόστος του είναι μικρό.
Στην παραπάνω φωτογραφία προτείνουμε την γαλάζια διαδρομή από την μωβ όταν υπάρχει ζήτηση και στην περίπτωση αυτή η επιβάρυνση είναι 70 μέτρα μόνον.


Δ. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ  ΠΡΟΤΑΣΗ

1.Όλες οι γραμμές εκτός από το 83 , έχουν πολύ μικρή πληρότητα στην διαδρομή από το Δερβένι μέχρι την μετεπιβίβαση στο Αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Διανύονται πολλά αυτοκινητοχιλιόμετρα  με σχεδόν άδεια λεωφορεία. Προτείνουμε στο μέλλον οι  γραμμές  84,85 και 86 να μην  περνούν το Δερβένι, να έχουν μετεπιβίβαση στην γραμμή 83 και από την αλλαγή αυτή θα περισσέψουν λεωφορεία που θα ενισχύσουν την γραμμή του Λαγκαδά  στην περιοχή του Δερβενίου.
2. ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ: Από την παραπάνω αλλαγή  προκύπτουν πολλά θέματα για τα οποία υπάρχουν λύσεις, και σίγουρα επηρεάζεται από την αποκατάσταση της πρόσβασης στην Μυγδονία στην πριν το 2002 κατάσταση. Η αποκατάσταση αυτή είναι μια βασική υποχρέωση της πολιτείας που δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα επειδή το έργο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ υλοποιήθηκε βιαστικά και με τον φόβο της ύπαρξης αρχαιοτήτων και παραμένει σε εκκρεμότητα μέχρι σήμερα.  Σε αυτή την αποκατάσταση να ληφθεί υπ’ όψιν και μια μελλοντική συγκοινωνιακή αλλαγή στην περιοχή ,γιατί το μετρό  θα αργήσει να βοηθήσει τις συγκοινωνιακές ανάγκες αυτής της περιοχής.  Στην παρακάτω φωτογραφία σημειώνονται  και  χώρος και δρόμος  που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!